HRFF 2016

Image

Prošlogodišnji dokumentarac pod naslovom "Ovaj film još nije limitiran starosnom dobi" naglasio je dvostruke standarde koje dobivaju filmovi LGBT sadržaja kad ih ocjenjuje MPAA.

Filmovi s queer sadržajem mnogo češće dobije oznaku R nego filmovi heteroseksualnog sadržaja ili oni s velikom količinom nasilja. Ovaj dvostruki standard  prešao je i na vrli novi svijet cyber prostora, točnije na YouTube.

Prije dvije godine, YouTube nije postojao. Danas je to dnevna navika milijuna ljudi širom svijeta, i najbrže je rastuće spremište za pohranu bilo kojeg trenutka, značajnog ili ne, ovjekovječenog na snimci. S obzirom na ništavnu prisutnost lezbijki i homoseksualca na televiziji, rastući utjecaj YouTubea od posebnog je značaja za LGBT populaciju koja žarko želi prikazati svoj život u mainstream medijima.

čeznete vidjeti zadnju scenu ozloglašene priče o prokletoj ljubavi "The Children's Hour"? Želite ponovno proživjeti trenutak iz serije kad Ellen DeGeneres objavljuje da je lezbijka u mikrofon na ćrodromu? Ne morate tražiti dalje – tu je YouTube, ogromna baza lezbijskih trenutaka.

Iako je odličan izvor za LGBT posjetitelje, YouTube također svoje korisnike stalno podsjeća da lezbijke i homoseksualci nisu potpuno prihvaćeni dio američkog društva, zahvaljujući funkciji poznatoj kao "flagging". Kao što objašnjava priručnik You Tubea, "Neki od ovih sadržaja mogli bi biti uvredljivi – ako smatrate da krše naše Uvjete korištenja, kliknite "Označi kao nepodobno" na snimku koju gledate kako bi je pregledalo osoblje YouTubea."

Ono što to znači u ogromnom svijetu Interneta jest sljedeće: tko god ugleda video koji mu se ne dopada, može ga označiti kao nepodoban sadržaj. Uvredljivi snimak zatim ide "na čekanje" i pregledava ga osoblje YouTubea koje određuje treba li snimak ukloniti, treba li ostati označen jer ima "nepodoban sadržaj" ili se oznaka (nepodobnosti) treba ukloniti. Korisnik koji želi pogledati označeni video prima sljedeću poruku: "Ovaj video može sadržavati sadržaj koji je nepodoban za neke korisnike, kao što su označili korisnici YouTubea. Ako kliknete "Confirm", prihvaćate da možete vidjeti sve snimke koje je označio YouTube."

Nitko ne spori da snimke koje su evidentno pornografske ili prikazuju nasilje valja označiti ili ukloniti. Problem je u tome da su neke snimke označene samo zato jer imaju "lezbijski" sadržaj – sadržaj koji naprosto prikazuje lezbijke kao lezbijke. Sretna scena iz filma "Kad bi zidovi govorili 2" kada dvije lezbijke sanjaju o tome da odgajaju dijete i otkriju da je jedna od njih trudna označena je, ali umjereno seksi, heteroseksualni poljubac iz filma "The Notebook" ne nosi nikakvu oznaku.

Reklama za "South of Nowhere" u kojoj se Ashley i Spencer skoro poljube označena je, dok skoro poljubac između heteroseksualnih likova u seriji "O.C" nije. Ako na YouTube tražite pod "lezbijke", "lezbijski film" ili "lezbijski poljubac", vrlo skoro ćete naići na označeni snimak.

Stalno označavanje LGBT sadržaja bez obzira na razinu seksualne eksplicitnosti i toleriranje ovih označavanja od strane YouTubea jasno pokazuje pristranost. Ipak, YouTube poriče da je stranica AfterEllen.com više puta tražila intervju na ovu temu.

Marketing menadžerica YouTubea, Jenny Nielson, dala je kratku pisanu izjavu kao odgovor na naše upite. Po pitanju zlouporabe označavanja, ona je napisala: "činjenica je da mi ne kontroliramo sadržaje na našoj web stranici. Naši korisnici odlučuju kakav će sadržaj objaviti i također označavaju koji je sadržaj nepodoban. Jednom kad se sadržaj označi, mi ga pregledamo i ako on krši naše uvjete korištenja, uklonimo ga." Nielson nije komentirala snimke koje ostaju na web stranici, a označeni su kao nepodobni.

Ova samoregulacija od strane korisnika YouTubea pruža "rupu" za YouTube koja ih oslobađa od pravne odgovornosti što se tiče kršenja autorskih prava, a također i otvara vrata cenzuriranju snimaka onima koji su kritični prema LGBT zajednici.

U svom pismenom odgovoru, Nielsen je pokušala umanjiti ovaj problem: "Tisuće snimaka označi se svaki dan, i premda mi nemamo poseban sustav po pitanju označenih sadržaja, pretpostavka da se "LGBT sadržaj rutinski označava od strane korisnika, dok se sličan heteroseksualni sadržaj ne označava" čini se netočan i ne odgovara onome što mi vidimo na web stranici. YouTube jest, i uvijek je bio, forum slobode izražavanja. Da pojasnimo, naša zajednica sačinjena je od milijuna ljudi širom svijeta i značajno se razlikuje etnički, politički, vjerski kao i po pitanju seksualne orijentacije."

Njezinu sugestiju da je zabrinutost o zlouporabi označavanja neovlaštena pobija izjava na blogu samog YouTubea koja se ovim problemom bavila baš prošlog listopada kad je članica osoblja koja se zove Maryrose napisala: "Mi užurbano radimo na načinima borbe protiv zlouporabe označavanja i spamminga na web stranici. Primili smo tone e-mailova s nekim stvarno dobrim idejama o tome što bi mogli primijeniti da pomognemo, pa vam zahvaljujemo na vašem strpljenju i prijedlozima."

Iako smo tražili pojašnjenje koje to specifične kriterije koriste zaposlenici kako bi odredili da li označena snimka sadrži "nepodoban sadržaj", YouTube nije odgovorio. Kakva god bila njihova politika, njena primjena svakako joj ne odgovora. Nedavni primjer ovog pristupa može se vidjeti kod promotivnog spota za nadolazeću sezonu "The L Word" koji je poslao CBS. Usprkos mnogo lezbijskog ljubljenja, kao i pune stranice komentara korisnika koji su se bunili da bi sadržaj trebalo označiti kao nepodoban, to nije učinjeno. To sugerira da CBS ima određene moći koje drugi pošiljatelji nemaju.

Ali usprkos navali homofobnih "flaggera", lezbijski sadržaji nisu nepopularni na YouTubeu. Manje od 24 sata nakon objave promotivnog spota za "The L Word" 19. prosinca, promotivni spot za "Ladies in Love" dobio je počasni naslov "najgledanijeg spota dana" i privukao više od pola milijuna posjetitelja.

Popularnost ovog spota prikazuje ironični obrat u lezbijskoj bajci na YouTubeu. Ne može se poreći da korištenje ključne riječi "lezbijka" može služiti kao magnet za one koji pretražuju web stranicu. Postoji čak i trend među korisnicima da uključe riječ "lezbijka" kao ključnu riječ kad se šalje spot koji nema ništa s lezbijstvom, kao u primjeru oglasa za PETA-u.

Ako uzmemo u obzir da je korisnička baza YouTubea tijekom prošle godine značajno narasla, vjerojatno je da menadžment web stranice nije posvećivao previše pažnje toj temi kad su definirali uvjete korištenja. Ipak, sada kad je YouTube postao jedan od glavnih igrača našeg doba u web medijima, a kao dokaz može poslužiti to da ga je Google kupio prošlog listopada za 1,65 milijardi dolara, vrijeme je da kompanija razvije učinkovitije i nepristranije načine rada s video sadržajima. Možda je vrijeme da YouTube razvije mjerila o tome koji se sadržaji označavaju.

 

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Vezane teme

Nema vezanih tema uz ovaj članak.


Ova stranica koristi web kolačiće. Neki od kolačića koje koristimo su neophodni za rad dijelova stranice. Ukoliko ne želite instalirati kolačiće s ovih stranica, možete nastaviti pregledavati stranice bez klikanja na "Prihvaćam kolačiće", kolačići se neće instalirati.