- Autor/ica Sandra Livajić
-
Objavljeno: 24. travnja 2015.
Katarina Line, turistička agencija sa sjedištem u Opatiji, od 2012. godine u svojoj ponudi ima krstarenje za gej turiste, i prema na internetu dostupnim informacijama, čini se jedina hrvatska agencija s takvom ponudom.
S gej krstarenjem Jadranom počeli su prije tri godine, kad su imali samo jednu grupu gej turista, no iz godine u godinu grupe se povećavaju. Doduše, na tim krstarenjima nema domaćih, no kako su pojasnili iz Katarina Linea, razlog je cijena krstarenja.
"Domaćih gostiju bude malo, no međutim i na našim redovnim krstarenjima imamo mali postotak domaćih gostiju, tako da vjerujemo da razlog leži u činjenici što je cijena pristupačnija inozemnim gostima", smatra Anamaria Hauptfeld Schweitzer, voditeljica Odjela krstarenja Katarina Linea.
"Dobro smo se povezali s američkim i njemačkim turističkim agencijama specijaliziranima za LGBT putovanja, pa je to, između ostalog razlog zbog kojeg nam najviše gostiju na gej krstarenjima dolazi upravo iz tih zemalja", pojasnila je Hauptfeld Schweitzer.
Anonimna pisma i odbijanje posade
Da ipak u našoj zemlji nije sve idilično kad je odnos prema LGBT populaciji u pitanju, govore anonimna pisma koja su pristizala na adresu Katarina Linea, a u kojima ih se poziva da preispitaju svoj moral.
Također, događalo se da su članovi posade i osoblje na brodu odbijali raditi zbog homofobije. "Nažalost događalo se, možda ne zbog homofobije u smislu da misle nešto loše o gej populaciji, već više iz neznanja koje rađa strah, pa su odbijanje objašnjavali riječima da ne znaju što mogu očekivati od 'takvih' gostiju'", kaže Hauptfeld Schweitzer.
Upravo strah od "nesusretljivih" domaćih na Jadranskoj obali bio je razlog što su se u Katarina Lineu odlučili na ponudu krstarenja za gej populaciju, umjesto aranžmana sa smještajem na kopnu. Krstarenje promoviraju isključivo među LGBT zajednicom, a krstarenje brodom nudi privatnost, te omogućuje gostima da budu više "svoji" bez da brinu da će ih netko maltretirati.
"Nismo organizirali posebne evente u mjestima na Jadranskoj obali, tako da nije bilo ni potrebe za suradnjom sa domaćinima iz turističke branše, no načelno dosad nismo nailazili ne neke probleme. Jedini problem s kojim smo se suočili, a vezano za gej krstarenje, bio je otpor članova posade broda u prvoj godini, no sada smo probili led i više to nije tabu. I brodari su shvatili da se radi o kvalitetnim gostima, odnosno gostima kao i svim drugim", pojašnjava voditeljica Odjela krstarenja.
Promocija diljem svijeta
S obzirom da gej krstarenje plasiraju isključivo na strano tržište, u Katarina Lineu imaju detaljnu ponudu aranžmana samo na engleskome jeziku. Kao agencija surađuju s inozemnim agencijama diljem svijeta gdje promoviraju i ovo gej krstarenje, kao i na raznim turističkim sajmovima.
Za ovu sezonu u ponudi su dva sedmodnevna krstarenja Jadranom za gej turiste, u terminima od 8. kolovoza, te 15 .kolovoza. U prvom terminu, 8. kolovoza, ruta kreće iz Splita s jednim noćenjem, pa dalje prema Trsteniku, Mljet/Dubrovnik, pa Dubrovnik – Korčula – Hvar – Bol, pa povratak u Split. Drugi termin 15. kolovoza iz Splita za Makarsku, Mljet, Dubrovnik, Trstenik, Korčula, Hvar, Bol, i na kraju povratak u Split.
Postoje tri paketa: A+ kategorija pod palubom, A+ kategorija na palubi, te De Luxe kategorija za one dubljeg džepa. Kabine na palubi nalaze se na srednjoj i gornjoj palubi, dok su kabine ispod palube u trupu broda. U cijenu je uključena i kapetanska večera i razgledanje Dubrovnika, odnosno Zadra s licenciranim lokalnim vodičem.
Katarina Line, koju je prije 21 godinu osnovala Katica Hauptfeld, danas je zaštitni znak za krstarenja Jadranom starim drvenjacima. Pod zastavom Katarine Line danas plovi 45 brodova, imaju tridesetak zaposlenih te više od 300 poslovnih partnera. Danas se u floti Katarina Linea nalaze i luksuzni brodovi. Njihova je ponuda raznovrsna: nude četiri vrste brodova za krstarenje, hotelski smještaj, kombinaciju hotela i broda.
* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.