Tvrdnja iz naslova nesumnjivo je točna. Isto kao što je nesumnjivo da, ipak, postoje pederi desničari. Kako je moguće da netko ili nešto može istovremeno postojati i nepostojati? Jesu li pederi desničari nešto kao Schrödingerova mačka? Ili više kao Baldrickova mačka, koja postoji samo kao definicija psa: dog - not a cat. Pojava koja postoji kako bi istovremeno negirala sebe i definirala svoju suprotnost.

Kako pederi desničari svojim postojanjem negiraju vlastito postojanje i istovremeno služe da bi definirali ono što ne žele definirati? Prihvaćanje vlastitog pederskog identiteta podrazumijeva političku i aktivističku dimenziju tog postupka. Nijedna od tih dimenzija nije se pojavila namjerno, s ciljem uzdizanja LGBTIQ* identiteta na političku razinu. Obje dimenzije pojavile su se kao reakcija. Upravo pridavanje političkog značaja seksualnoj orijentaciji jedna je od glavnih zamjerki onome što LGBTIQ* identitet danas znači.

Za konzervativce, pederluk je samo jedan od mnogih osobnih identiteta. I potpuno su u pravu. Sjajna ideja čiji sjaj zasjenjuje saznanje da je stara pedeset godina. U pedeset godina svijet je doživio promjene neshvatljivih razmjera. Pedeset godina, tijekom kojih je Fidel Castro napravio životno najznačajniji korak i odlučio umrijeti. Pedeset godina, tijekom kojih je Willie Nelson snimio šezdeset i jedan album. Pedeset godina u pedeset nijansi sive koje bi imale tendenciju prelaska u pedeset nijansi crne, samo da nije bilo onoga prije pedeset godina.

Konzervativni peder u praksi prihvaća samo jedan identitet, a onaj drugi skriva

Sve dotad LGBTIQ* populacija nije tražila mnogo, ali je tražila previše. Previše je bilo tražiti da seksualna orijentacija postane samo jedan od mnogih osobnih identiteta. Političku odrednicu LGBTIQ* identitetu nisu dali oni koji su ga živjeli. Političku odrednicu dali su mu oni koji su ga upotrebljavali kako bi ga zloupotrebljavali za provođenje nasilja i diskriminacije.

Identitet kao temelj za nasilje i diskriminaciju reakcijom postaje temelj za obranu od nasilja i diskriminacije. Reakcija na reakciju protiv nasilja i diskriminacije može rezultirati jedino ponovnim pretvaranjem identiteta u temelj za nasilje i diskriminaciju. U prijevodu to znači da se konzervativizmom, koji upravo i jest isključiv razlog prelaska seksualne orijentacije u političku kategoriju, pokušava inicirati nestanak seksualne orijentacije kao političke kategorije.

Kako bi se besmislenost takve ideje dodatno naglasila, njezini promotori sami sebe nazivaju konzervativnim pederima. Premda u teoriji to zvuči loše, praksa je pokazala da uvijek može lošije. Tužno teoretsko postojanje konzervativnih pedera pretvara se u njihovo tužno praktično nepostojanje. Konzervativni peder u praksi prihvaća samo jedan identitet, a onaj drugi skriva. Živi kao peder, u strahu od vlastite konzervativnosti. Ili živi kao konzervativac, u strahu od vlastitog pederluka

Nemalo se iznenadih kad sam shvatio da povijest nije zabilježila niti jedan slučaj da su bivši robovi digli ustanak zbog ukidanja ropstva

Nije čest slučaj da se netko svojim desničarstvom i pederlukom ponosi podjednako. Ili ih se podjednako srami. I bez ponosa i bez srama takvi će reći da su pederi desničari, dokazujući da doista mogu postojati, ne samo u teoriji nego i u praksi. Ritmika je uhu ugodna i jedna riječ ište drugu. Peder desničar, izgovorite to i ne osvojite ništa, ali se uvjerite da doista zvuči sjajno. Opustite se i prepustite se ljepoti svakog sloga. Peder i desničar. Pedesničar.

Kako je moguće da, sasvim očito, postoje pedesničari?

Pedesničar je zanimljiv teoretski koncept koji ne funkcionira u praksi. Ako koncept ne funkcionira u praksi, kako je moguće da, sasvim očito, postoje pedesničari? Postoje, sve dok ne dođe do humorističnog obrata koji govori da se redovito radi o licemjerju, lažima i potpunom iskrivljavanju onoga što određeni pojam i ideja znače. Uzeti neku ideju, u praksi je primijeniti potpuno suprotno od njezinog značenja i onda to koristiti kao dokaz da ideja funkcionira u praksi pomalo je maloumno.

Recimo, NDH je u nazivu imala riječ "nezavisna", premda je bila sve samo ne nezavisna. Rečena tvorevina nije bila nimalo humoristična. Doduše, treba priznati određenu dozu humora u ideji prišivanja nezavisnosti nečemu što po definiciji nije nezavisno. Mnogo veseliji slučaj ispadne kad se, recimo, sazna da se vođa Ku Klux Klana, jednog simpatičnog obiteljskog poljoprivredno-homofobno-rasističkog gospodarstva, naprosto obožava redovito taslačiti sa, slučaj je baš tako htio, crnim muškarcima.

Konzerviranje, odnosno zadržavanje trenutačnog stanja, znači nastavak onemogućavanja pristupa ljudskim pravima određenim skupinama. Istih onih ljudskih prava koja bi, u teoriji, trebala biti jednako zajamčena svima. Što je u samoj suprotnosti s konceptom ljudskih prava

Ili kad političar poznat po donošenju anti-LGBTIQ* zakona postane još poznatiji nakon što biva ulovljen prilikom seksa s – postaje već pomalo dosadno – muškarcem. Ili kad se netko, recimo, izjasni kao pedesničar. Ako već i ne funkcionira u praksi, dobra stvar je da pedesničar kao ideja savršeno funkcionira barem u teoriji. Osim što upravo ta teorija govori da konzervativni peder može postojati samo u praksi.

Osnova pederluka kao seksualne orijentacije, koja je istovremeno i politički identitet, svodi se na borbu za ljudska prava. Prije pedeset godina, riječ je bila o vrlo osobnim i partikularnim pravima, jer su se isto tako i kršila. Vrlo osobno i vrlo partikularno. Inzistiranje na vlastitim pravima povlači obavezu inzistiranja na tuđim ljudskim pravima.

Ili pederluk ili desničarstvo

Ljudska prava ne mogu biti ljudska prava ako moja prava nisu i tvoja prava. Izjasniti se kao peder, čak i bez čitanja uvjeta korištenja, znači izjasniti se i za prava žena, nacionalnih manjina, radnika, izbjeglica. Preduvjet borbe za ljudska prava je ideja da su svi ljudi jednaki, bez obzira na međusobne razlike. Tako prokleto ljevičarski!

Konzervativizam za glavni politički cilj ima zadržavanje, odnosno konzerviranje, trenutačnog stanja. Zadržati trenutačno stanje znači zadržati trenutačne definicije i odnose skupina koje diskriminiraju i onih koje diskriminaciju trpe. Konzerviranje, odnosno zadržavanje trenutačnog stanja, znači nastavak onemogućavanja pristupa ljudskim pravima određenim skupinama. Istih onih ljudskih prava koja bi, u teoriji, trebala biti jednako zajamčena svima. Što je u samoj suprotnosti s konceptom ljudskih prava.

Preduvjet postojanja konzervativizma jest shvaćanje da svi ljudi nisu jednaki, bez obzira na međusobne sličnosti. Tako prokleto desničarski!

Mnogo veseliji slučaj ispadne kad se, recimo, sazna da se vođa Ku Klux Klana, jednog simpatičnog obiteljskog poljoprivredno-homofobno-rasističkog gospodarstva, naprosto obožava redovito taslačiti sa, slučaj je baš tako htio, crnim muškarcima

Ne može biti jasnije da su seksualna orijentacija kao politički identitet i konzervativizam direktno suprotstavljeni. Ne može postojati jedno i drugo, niti u teoriji niti u praksi. Ili jedno ili drugo. Ili pederluk ili desničarstvo.

Konzervativni pederi uvjereni su da mogu istovremeno postojati i u teoriji i u praksi

Kad bi bilo moguće, postojanje konzervativnih pedera ili pedera desničara ili pedesničara značilo bi tri stvari. Primjerice, da su pederi ostvarili potpunu jednakost i odsustvo bilo kakve diskriminacije, te bi u tom slučaju konzerviranje trenutne situacije bila samo mudra odluka. Samo teoretski je tako nešto ostvareno, ali u praksi nije.

Ili bi to, recimo, postojanje pedesničara značilo da konzervativni pederi za sebe žele ljudska prava, a istovremeno ih žele ograničiti drugima. U praksi je moguće spojiti čak i ta dva suprotna koncepta, u teoriji nije. Biti za ljudska prava i istovremeno ih nekome uskraćivati u samoj je suprotnosti s ljudskim pravima.

Tužno teoretsko postojanje konzervativnih pedera pretvara se u njihovo tužno praktično nepostojanje. Konzervativni peder u praksi prihvaća samo jedan identitet, a onaj drugi skriva

Konačno, postojanje pedesničara moglo bi značiti da je moguće istovremeno se boriti za svoja prava i boriti se protiv vlastite borbe za vlastita prava. Tako nešto, naravno, nije moguće ni u teoriji ni u praksi. U teoriji to nije moguće jer borba za vlastita prava isključuje borbu protiv vlastitih prava. U praksi također tako nešto nije moguće. Nemalo se iznenadih kad sam shvatio da povijest nije zabilježila niti jedan slučaj da su bivši robovi digli ustanak zbog ukidanja ropstva.

Iz nekog razloga, konzervativni pederi su uvjereni da će biti prvi u povijesti koji će to uspjeti ostvariti. Uvjereni su da mogu i u teoriji i u praksi istovremeno postojati, nepostojati, ne-postojati i ne-nepostojati. I da je smisao njihovog postojanja negacija vlastitog postojanja. Nešto kao Baldrickova definicija s početka, samo besmislenije.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Pin It

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

apvili baner
Crol.hr koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Kako biste saznali više, kliknite na Više informacija, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na OK
Više informacija Prihvaćam