Kako stvari stoje, dobar dio mainstream medija neće imati prilike pratiti rezultate referenduma iz stožera inicijative "U ime obitelji". Naime, potonji su odbili akreditacije medijima zbog, kako kažu, "neprofesionalnosti, sustavnog vrijeđanja, krivotvorenja informacija",...

To javlja tportal koji je na zahtjev za akreditacijom dobio odgovor kako im se ona "nažalost, uskraćuje".

Tportalovi novinari koji su poslali zahtjev za akreditaciju dobili su u subotu navečer email kojim udruga U ime obitelji odbija dati akreditaciju. U pismu stoji da su 'nažalost prisiljeni uskratiti akreditaciju'.

"Vaš je portal sustavno dezinformirao građane o građanskoj inicijativi 'U ime obitelji', naslove čiji sadržaj nije odgovarao istini te na taj način otežao biračima da donesu informiranu odluku o referendumskom pitanju. Također, kao dio uređivačke politike, Vaš je portal sustavno vrijeđao, iznosio neistine(klevetao) i netočno prikazivao izjave, postupke ili namjere predstavnika građanske inicijative 'U ime obitelji'", stoji u odgovoru.

Građanska inicijativa uskratila je sudjelovanje u Referendumskoj noći i portalima Index.hr, Net.hr, T-portal te svim izdanjima EPH grupe i Novom listu jer su "krajnje neprofesionalno izvješćivali o referendumu, sustavno vrijeđali sve građane koji žele glasati ZA brak kao zajednicu žene i muškarca, krivotvorili informacije o građanskoj inicijativi, proizvodili i širili govor mržnje te krivotvorenjem stvarnosti i zastrašivanjem građana služili aktualnoj vlasti, sužavajući prostor građanske slobode i demokracije".

Ne može ni javna televizija!

Među medijima kojima su uskraćene akreditacije našao se i HRT.

"Brojni hrvatski i strani mediji zatražili su akreditaciju za sutrašnje druženje volontera i podupiratelja. Građanska inicijativa 'U ime obitelji' odlučila je, ne bez žalosti, uskratiti javljanje i izvješćivanje s mjesta okupljanja volontera 'U ime obitelji' jedinoj domaćoj nacionalnoj televiziji – HRT-u. kroz cijelo referendumsko razdoblje, HRT se - izuzimajući malobrojne profesionalno odrađene emisije - nije pridržavao načela profesionalnosti, nepristranosti i neovisnosti te je time otežavao biračima da donesu informiranu odluku o referendumskom pitanju. Krivotvorenje informacija, pristranost voditelja, tendenciozan odabir gostiju, neizvješćivanje o važnim događajima i temama, dostigao je svoj vrhunac jučerašnjim, najnovijim krivotvorenjem izjave predstavnice 'U ime obitelji' u emisiji 'Hrvatska uživo' koju je vodio g. Domagoj Novokmet", stoji, između ostalog u odgovoru poslanom nacionalnoj televiziji.

Podsjetimo, i naš je medij prošlog mjeseca odbijen nakon poziva na sudjelovanje u temi o načinu vođenja predreferendumske kampanje "jer je protiv nas podnesena kaznena prijava zbog poticanja mržnje i od Ministarstva kulture je zbog toga zatražen povrat sredstava kojima se on financira" i u "takvim okolnostima" Jelena Gazivoda, predstavnica za odnose s javnošću UIO poželjela nam je ugodan vikend.

HND sve redakcije pozvao na bojkot, RTL ne želi izvještavati iz stožera

Hrvatsko novinarsko društvo žestoko osuđuje odluku građanske inicijative "U ime obitelji" koja uskraćuje akreditacije za praćenje sutrašnjeg referenduma većini hrvatskih medija - svima onima koji su posljednjih dana i tjedana pisali o nelegalnim radnjama vođa ove inicijative, javlja index.hr.

"Pred sutrašnji referendum čelnici incijative 'U ime obitelji' ne izdaju akreditacije novinarima javnog servisa HRT-a, novinarima svih izdanja EPH-a, novinarima Novog lista te portala index.hr, t-portala i net.hr-a.

Kad su se u hrvatskim redakcijama jučer obavljale pripreme za akreditaciju u prostorijama zagrebačkog Hypo centra gdje će 'U ime obitelji' čekati rezultate sutrašnjeg referenduma o promjeni Ustav RH, urednici su bili iznenađeni iznimnom detaljnošću podataka koju inicijativa traži prilikom akreditacije novinara.

Osim brojeva njihovih mobitela te njihovih e-mailova, obavezno je bilo navesti novinarske kućne adrese (sic!) te imena i e-mailove njihovih pretpostavljenih urednika. Sigurni smo da za potrebe obične novinarske akreditacije za jednu izbornu noć nema nikakve potrebe za deklariranjem novinarskih adresa. Ovo ističemo i zbog toga što smo posljednjih tjedana vidjeli brojna anonimna pisma i razglednice uglednim novinarima u kojima ih i zbog ćirilice i zbog njihovih stavova u vezi ovog referenduma vrijeđaju neki nepoznati prostaci i očiti (polu)fašisti. Smatramo da je ova vrsta diskriminacije novinara kakvu je večeras obznanila inicijativa 'U ime obitelji' dosad kod nas nezabilježena.

Zato HND poziva 'U ime obitelji' da u ime medijskih i novinarskih sloboda omogući svim redakcijama normalno izvještavanje iz njihovog izbornih prostorija. Ako čelnici inicijative 'U ime obitelji' ne opozovu ovu čudnu odluku, pozivamo sve medijske redakcije i sve novinare na solidarni novinarski bojkot ove građanske inicijative", priopćili su iz HND-a.

RTL televizija odbila je izvještavati iz stožera "U ime obitelji".

"RTL sutra neće izvještavati iz stožera 'U ime obitelji' nakon što su organizatori zabranili izvještavanje javnoj televiziji i još nekim medijima, a nas optužili za pristrano izvještavanje. Ovakva sramotna odluka dolazi samo dan nakon što je regulator elektroničkih medija pohvalio medije za uravnoteženo izvještavanje o referendumu o braku. Vrlo je teško bilo izvještavati proteklih tjedana, jer svaki novinar i urednik ima svoje mišljenje ZA ili PROTIV, ali unatoč tome svoj posao obavljamo profesionalno. To ćemo nastaviti raditi, ali ne pristajemo na zabrane i optužbe. Zbog toga u emisijama RTL-a neće biti izvještaja iz stožera onih koji medijima zabranjuju da rade svoj posao", napisao je na svom Facebook profilu glavni urednik RTL-a, Ivan Lovreček.

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Ova stranica koristi web kolačiće. Neki od kolačića koje koristimo su neophodni za rad dijelova stranice. Ukoliko ne želite instalirati kolačiće s ovih stranica, možete nastaviti pregledavati stranice bez klikanja na "Prihvaćam kolačiće", kolačići se neće instalirati.