Bilo da ste gej, lezbijka, biseksualna ili trans* osoba, otvorenost po pitanju tog dijela vašeg identiteta dobro je za posao, a ako to skrivate, riskirate negativni financijski učinak. To je ukratko zaključak novog istraživanja koje se pozabavilo razinom LGBT tolerancije na radnom mjestu u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Iz istraživanja poslovne mreže OUTstanding, jedinom takve vrste, a u kojem je sudjelovalo 200 LGBT osoba iz višeg menadžmenta, pokazalo se i kako, bez obzira na to koliko se u velikim korporacijama pozitivno gleda na prihvaćanje različitosti, još postoje određeni problemi oko uključivanja takve poslovne politike u sektoru srednjeg menadžmenta, piše Guardian.

Kompanije u kojima se pri imenovanju osoba na vodeće pozicije vodi računa o raznolikosti obzirom na nacionalnost ili spol pokazale su se uspješnijima od onih koje to ne rade, pokazuju nedavna istraživanja McKinseya i Catalysta, koja je podržao i OUTstanding.

Pretvaranje je uzaludno trošenje energije

85 posto sudionika OUTstandingovog istraživanja smatra kako LGBT zaposlenici koji skrivaju svoju orijentaciju uzalud troše svoju energiju pretvarajući se da su nešto što nisu.

"U osnovi, kad govorimo o uključenosti (LGBT osoba)govorimo o produktivnosti. Ako njegujete ozračje uključenosti, to će vam omogućiti zadržavanje najtalentiranijih ljudi, poticat ćete inovativnost i zaposlenicima ćete omogućiti da na poslu daju svoj maksimum'', izjavio je Suki Sandhu, izvršni direktor i osnivač OUTstandinga.

Claudia Brind-Woody, direktorica u IBM-u, koji je nedavno uvršten na Stonewallovu listu najboljih svjetskih LGB poslodavaca i ocijenjena kao jedna od vodećih kompanija u Ujedinjenom Kraljevstvu i inozemstvu po pitanju LGBT prava, rekla je kako je otvorenost po pitanju vlastite seksualnosti dobra propozicija za posao.

''Ako oni koji su u većini ne slušaju što im imaju za reći oni koji su drugačiji, dobivate tu vrstu 'grupnog razmišljanja' čime gubite mogućnost inovativnog pristupa, što utječe i na timski rad. Ako pretpostavljate kako su svi vaši klijenti 'strejt', pogriješit ćete u pet do 10 posto slučajeva. Kad se s klijentom možete povezati na više razina, podižete poslovnu vrijednost. Jednom kad se ljudi autaju, vraća im se energija čime se poboljšava i njihovo poslovanje'', izjavila je Brind-Woody.

Zaposlenje – povratak u ormar

No, još uvijek 41 posto LGBT Amerikanaca skriva svoju orijentaciju na radnom mjestu, a čak se 62 posto diplomanata vraća "u ormar" pri prvom zaposlenju.

Jeffrey Krogh, direktor u BNP Paribas punih je 10 godina od poslovnih suradnika skrivao kako je u istospolnoj vezi. Vjeruje kako zbog tog skrivanje nije do kraja iskoristio svoje sposobnosti, a to ga je koštalo i produktivnosti.

''Na prikrivanje se troši puno energije, a zadaje i puno živciranja i planiranja. Bolje da sam tu energiju usmjerio na posao zbog kojeg i jesam tu'', rekao je Krogh.

On se devedestih iz Danske doselio u UK i prije prvog posla u Londonu jedan mu je stariji prijatelj rekao kako ''u najboljem slučaju to što je gej neće biti problem, ali to mu nikad neće doista pomoći''. Uskoro je doznao kako je voditelj njegova tima religiozan i kako nije bio siguran kakve bi posljedice mogao snositi ako otkrije svoju seksualnu orijentaciju, jednostavno je odlučio to zadržati za sebe. Autao se tek nakon 10 godina tako da je svojim šefovima, samo dan prije vlastitog vjenčanja, poslao e-mail.

''Gledajući unatrag, sad znam da je to bila pogrešna odluka, trebao sam to učiniti puno prije'', rekao je Krogh.

U OUTstandingovom istraživanju se ističe i podatak kako samo 24 posto anketiranih smatra da srednji menadžment podržava LGBT kolege.

''To pokazuje kako tvrtke trebaju poraditi na boljoj internoj komunikaciji, kako bi pozitivne poruke došle baš do svih razina u kompanijama. Zato je bitno podržavati vodeće ljude u tvrtkama na autanje, kako bi bili uzor drugima'', kaže Sandhu.

Krogh se slaže kako promjena treba doći s vrha.

''Smatram kako oni koji sjede u upravama trebaju reći – ako želimo nešto promijeniti trebamo početi od sebe. Netko mora povući takav potez, inače ništa od svega'', dodaje.

U međuvremenu, onima koji se još nisu autali na svom radnom mjestu možda pomogne i podatak kako se 99 posto od 200 sudionika ovog istraživanja izjasnilo kako im je autanje zapravo bilo puno manje traumatično iskustvo od očekivanog.

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Ova stranica koristi web kolačiće. Neki od kolačića koje koristimo su neophodni za rad dijelova stranice. Ukoliko ne želite instalirati kolačiće s ovih stranica, možete nastaviti pregledavati stranice bez klikanja na "Prihvaćam kolačiće", kolačići se neće instalirati.