Grad Rijeka je kao osnivač osnovnoškolskih ustanova odlučio uvesti građanski odgoj i obrazovanje kao zaseban predmet za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole.

Ono što godinama ne uspijeva Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, od iduće bi školske godine trebalo uspjeti Gradu Rijeci prema najavama pročelnice Odjela gradske uprave za odgoj i obrazovanje Sande Sušanj. Građanski odgoj i obrazovanje koncipirat će se kao zaseban predmet, odnosno izvannastavna aktivnost, po modelu iznimno uspješnog programa "Moja Rijeka" kroz koji riječki osnovci uče o svom zavičaju.

"Predmet će se provoditi jednom tjedno u višim razredima osnovne škole i nadamo se da ćemo sve potrebne pripreme uspjeti odraditi dinamikom koja bi omogućila da započnemo s provedbom programa već u idućoj školskoj godini. Program će se provoditi tako da se prvo uvede petim razredima s planiranim nastavkom provođenja do kraja osnovnoškolskog obrazovanja. U planu je i izrada priručnika za učenike, u skladu s Kurikulumom Građanskog odgoja i obrazovanja, u kojoj će sudjelovati ključni faktori koji se bave ovom temom, od organizacija civilnog društva, Agencije za odgoj i obrazovanje, Filozofskog fakulteta do škola i učitelja-provoditelja programa, koji će se prethodno adekvatno educirati kako bi se omogućilo uspješno obrazovanje učenika o temama važnim za društvenu i političku participaciju, ljudska prava, međuljudske odnose i održivi razvoj", najavila je pročelnica u razgovoru za Novi list.

"Građanski odgoj osposobljava mlade da uvažavaju različitosti i poštuju ljudska prava"

Ovaj su potez pozdravili i u GOOD inicijativi, koja okuplja organizacije civilnog društva koje se bave neformalnim obrazovanjem i ljudskim pravima, a jedne od koordinatorica Inicijative, Martina Horvat, kaže kako pozdravljaju bilo kakav oblik uvođenja građanskog odgoja, pa i kada je to parcijalno kao u slučaju riječkih škola.

"Sve je bolje od međupredmetnog oblika koji imamo sada. Riječki će osnovci biti u prednosti u odnosu na vršnjake u ostatku Hrvatske koji neće ni znati koliko su zakinuti. Pratili smo eksperimentalnu provedbu tog programa u 12 hrvatskih škola i samo u godinu dana rezultati su bili jako dobri jer građanski odgoj i obrazovanje doprinosi demokratizaciji škole i zajednice osposobljavajući mlade da budu odgovorni i aktivni članovi zajednice, sposobni djelovati za opće dobro te donositi informirane i promišljene odluke, aktivni promicatelji održivog razvoja, uvažavanja različitosti, poštovanja ljudskih prava i izgradnje trajnog mira. Praćenje eksperimetalne provedbe pokazalo je da su učenici koji su slušali taj predmet manje dolazili u sukobe i više su razumijevali tuđe potrebe", kaže Horvat.

Podsjetila je i na nedavno objavljene rezultate istraživanja koja su potvrdila postojanje demokratskog deficita, koji su na reprezentativnom uzorku učenika završnih razreda srednjih škola pokazali nisku razinu znanja, te visoku razinu zbunjenosti i neodlučnosti, što ih može učiniti podložnima za manipulacije ili relativiziranje ključnih demokratskih vrijednosti.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.