Konverzivne terapije, koje počivaju na uvjerenju da je biti gej tek stvar izbora što se pravodobnim tretmanima dade ispraviti, već su neko vrijeme u dubokoj krizi. Naravno, taj tip "terapija" denunciran je davno od strane znanstvenika koji tvrde da jedino opravdanje u postojanju konverzivnih praksi vide u ostvarivanju dobiti, no snažan potres ove se godine desio i unutar samog pokreta.

Objavljeno je tako pokajničko pismo nekadašnjih vođa konverzije u kojem nedvosmisleno tvrde: "Konverzivna terapija pojačava internaliziranu homofobiju, tjeskobu, osjećaj krivnje i depresiju. Uzrokuje emocionalnu i psihološku štetu kad se promjena ne dogodi. Ujedinjeni smo u našem uvjerenju da konverzivna terapija nije "terapija", već je štetna i neučinkovita".

Svježa afera koja potresa konverzivnu zajednicu tiče se pak njezine komunikacijske strategije. Suočeni s takvim padom ne samo popularnosti, već i kredibiliteta, vođe konverzivnih terapija zasigurno su zaključili da im je potreban novi i efikasan komunikacijski plan. Stoga je u državi Virginiji u SAD-u osvanuo plakat sljedećeg sadržaja "Nitko se ne rađa kao gej" (Nobody is born gay) iza kojeg stoji skupina PFOX (Partners and Friends of Ex-Gays & Gays).

Činjenice naspram uvjerenja

Na lijevoj strani plakata prikazan je mladić u odijelu, a na desnoj strani je isti mladić odjeven u bijelu majicu. Natpis je sljedeći: "Dva brata blizanca. Jedan je gej. Jedan nije". Poruka bi imala biti jasna: biti gej je, očito, stvar izbora. Jer kako je inače moguće da dva jednojajčana blizanaca nemaju isti spolni identitet?

No , kako izvještava televizijska postaja NBC, situacija nije ni približno toliko jednostavna. Naime, ispostavilo se da uopće nije riječ o blizancima već o jednoj osobi, točnije o manekenu Kyelu Rouxu koji živi u Južnoafričkoj Republici. A da situacija bude još nepovoljnija za autore oglasa, maneken je, kad je saznao u koje je svrhe upotrijebljena njegova fotografija, poručio da je "ponosan gej muškarac".

U njegovoj izjavi stoji da je "čitav život proveo kao gej i sretan muškarac" i da mu nije jasno kako danas još postoje organizacije koje smatraju da se radi o "devijantnom" životnom stilu. Kao i niz puta dosad, konverzivne organizacije nisu se dale smesti pred gotovim činjenicama. I dalje čvrsto stoje uz svoje uvjerenje o blizancima kao i uz stav da je biti gej zapravo fakultativna kategorija. A plakat će, prema novinskim izvještajima, ostati na uvid javnosti sve do 4. siječnja.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.