- Autor/ica T.R.
-
Objavljeno: 26 svibnja 2013
Najnovije filmsko ostvarenje francusko-tuniškog redatelja Abdellatifa Kechichea „Blue is the warmest colour (La Vie d’Adèle - Chapitre 1 & 2)“, u samo jednom danu uspio je uzburkati gradić na Azurnoj obali. Razlog: eksplicitne scene lezbijskog seksa.
Film je sniman prema stripu „Bleu est une couleur chaude“ i donosi strastvenu životnu priču između dvije mlade žene različitih društvenih okruženja, koje utjelovljuju Léa Seydoux i Adèle Exarchopoulos. Krtika ga je prozvala „remek-djelom naturalističkog seksualnog buđenja“.
Snimivši dosad tek četiri filma, Kechiche je zadobio titulu jednog od najtalentiranijih francuskih redatelja, zbog naturalističih i humanističkih tonova koje koristi u svojim djelima.
Teme koje je dosad obrađivao bile su o imigrantima (Blame it on Voltaire - La Faute à Voltaire, 2000), mladima koji žive u siromašnim gradskim predgrađima (Games of Love and Chance - L’Esquive, 2004), radničkom sloju društva (The Secret of the Grain - La Graine et le Mulet, 2007) i poznatoj zabavljačici takozvanog 'freak showa' 19. stoljeća Sarah Baartman (Black Venus - Vénus noire, 2010).
Lezbijski film godine
„Blue is the warmest colour“ njegov je peti film i prvi koji se našao u službenoj konkurenciji Cannesa. Kechiche je odlučio adaptirati strip „Le Bleu est une couleur chaude“ Julie Maroh iz 2010. o ljubavnoj priči između dvije adolescentice od kojih jedna želi postati učiteljica (Adèle).
Kao i svi njegovi likovi, Adèle je snažna, hrabra i ne odustaje lako od svojih ciljeva. Francuski naslov filma glasi „La Vie d’Adèle - Chapitre 1 & 2“ jer se očekuju nastavci priče iz Adèlina života.
Film je već u prvom prikazivanju uzburkao filmsku javnost i to zbog dužine trajanja (čak tri sata) te detaljnih, emotivnih i senzualnih scena seksa.
„Safički bildungsroman nikada ne posustaje, pa ni s iznimno grafičkim i dugotrajnim (s vremena na vrijeme animalnim) scenama seksa između njegovih protagonista. Kada bi postojala lezbijska Kama Sutra (možda i postoji), njih dvije bi bile savršene demonstrantice“, stoji u komentaru njujorškog Observera.
„Ipak, eksplicitne scene ne ostavljaju dojam pornografije jer film ne želi uzbuditi i zadirkivati publiku na taj način. Naprotiv, vođenje ljubavi je poprilično nježno (ponekad i impresivno vješto) i djeluje ispravno znajući da oblikuje jedan lik, od njegova djetinjstva do odraslosti“, stoji dalje u u komentaru.
Hoće li film osvojiti publiku i žiri, kao što je filmsku kritiku, znat će se večeras kada će biti dodijeljena prestižna nagrada Zlatna palma. Službeno prikazivanje u kinima kreće od 9. listopada ove godine.