portrait_of_a_marriageMalo je vjerojatno da postoji mnogo ljudi, gej ili strejt, koji nisu čuli za "Tipping the Velvet". To je ostvarenje stvorilo generaciju lezbijki koje ne mogu čuti engleske riječi "oyster", "mermaid’ ili "Rosie", a da se u trenu ne katapultiraju natrag u raskošan, opsceni svijet kabarea i trenutak kad su prvi put ugledale prekrasnu Keeley Hawes u njezinu rođendanskom ruhu.



Međutim, problem s tim filmom, kao i s ostalim adaptacijama romana Sarah Waters, jest taj da ste ih dosad pogledali stotinu puta, ako ne i više, naročito ako se uzme u obzir njihova vječna pozicija pri vrhu Ljestvice Osviještenosti o Povijesnim Lezbijskim Dramama.

 

Stoga, kako bi vam osvježili estetski ukus, britanski je portal lesbilicious zavirio u televizijske arhive u potrazi za tri TV poslastice za koje možda nikad niste ni čule: "Between Two Women", "Daphne" i "Portrait Of A Marriage".

"Between Two Women" je malo poznat i uvelike podcijenjen tip lezbijskog dijamanta. Također, jedino tamo možete vidjeti Marshu iz serije "Spaced" koja govori jorkširskim naglaskom i istovremeno se pretvara da je sestra kućanici-ormaruši iz ‘50-ih pomalo nalik kobili i zatreskanoj u učiteljicu svog sina.

Dotična kućanica Ellen udana je za krupnog Jorkširca imenom Hardy, koji radi u tvornici i koji po svoj prilici provodi neobično mnogo vremena (moguće i mjeseci) u obiteljskom poljskom wc-u. Iako, to bi mogla biti i stvar montaže  filma.

Njihov je sin nježan tip s darom za umjetnost. Vještine mu njeguje i ohrabruje ljubazna učiteljica iz srednje klase, gđica Thompson. Nažalost, dječakov otac nije previše impresioniran sinovljevim talentom, smatrajući kako je to ženski posao, što pak dovodi do tenzija između dvoje roditelja.

Ellen i gđica Thompson, postepeno, kroz zajedničku potporu sinu, uspostave duboko osjećajan i romantičan međuodnos. Možda ćete morati zaškrgutati zubima na početku dok prolazite kroz pomalo teatralnu glumu sporednih glumaca (a i zbog činjenice što Ellen pomalo nalikuje Lurchu iz Obitelji Addams, zamotanom u maramu), ali dvije glavne junakinje imaju profinjen i zapanjujuć nastup dok kao snažne žene pokušavaju prijeći zid koji ima veze s klasama jednako kao i sa seksualnošću.

Klasne podjele ne postoje kod ostalih dviju povijesnih serija na ponudi: prvenstveno je riječ o interakcijama među jednako privilegiranim i dobrostojećim ženama koje se mogu izvući s više laži od "nižih klasa" (dokle god nisu bile previše očite u tome).

Primjerice, "Daphne". Ekranizacija iz 2007. godine bavi se s Daphne Du Maurier i njezinom opčinjenošću suprugom vlastitog izdavača i ljudima koji su takvi snobovi da u riječi uspijevaju ugurati dodatne ‘y’ i ‘h’ . "Oh Ellen, hyow cyan hyou syay thyat hyou dyon’t lyove myeh? Ai simpleh dyon’t believe it. Sorry, hyit."

Reski naglasak ponekad zamara: dobra bi ideja bila sa strane imati spremnu epizodu "Prijatelja" i gledati je u intervalima kako bi vam se uši malo odmorile. Daphne Du Maurier bila je J.K. Rowling svog vremena: njezin je roman "Rebecca" nestajao s polica brže no što su ga izdavači stigli tiskati. Na nesreću za Du Maurier (i u manjem obimu, za nas gledatelje), njezina je ljubav prema izdavačevoj supruzi bila neuzvraćena, što znači da u "Daphne", kao i u "Between Two Women", uglavnom nedostaje seksa.

Međutim, postoji serija koja donosi pregršt znate-već-čega, ali nije iz ovog desetljeća: jedva ulazi u prošlo. Zapravo, stara je gotovo 22 godine.

Možda je teško za povjerovati, ali prije više od dva desetljeća (i 12 godina prije nego je "Tipping the Velvet" skandalizirao i šokirao gledateljstvo nepriličnim igrama i cross-dressingom), revolucionarna BBC-eva drama postavila je standard za lezbijsku akciju među povijesnim ženama.

"Portrait of a Marriage" četverodijelna je serija koja opisuje nekoliko godina u životu spisateljice Bloomsbury grupe, pjesnikinje te vrtlarice, Vite Sackville-West. Radnja se uglavnom bazira na opojnim i vrućim pismima koje Viti šalje njezina ljubavnica Violet Trefusis, i iz priče Vitinog sina o odnosu svojih roditelja.

Zanimljivo, unatoč nizu lezbijskih afera, Vita ostaje odana svom jednako gej suprugu Haroldu ‘Hadjiu’ Nicolsonu kroz dugi niz bračnih godina.

Visoka i stasita Janet McTeer, savršena je Vita. Utjelovljuje ženu koju su život i vlastita priroda rastrgali napola. Na neki način uspijeva biti istovremeno povučena i strastvena, mirna i bijesna. Polovica nje voli svog supruga; kamen na kojem je sagradila svoj život. a druga je polovica opčinjena Violetinom putenošću te divljim i senzualnim šarmom. Scene seksa su ispred svog vremena*, to je najmanje što se može reći.

Također, koliko je god "Portrait of a Marriage" ugodan i iskreno proleterski u odnosu na druga dva skrivena dijamanta u ponudi, fascinantno je osmisliti svijet gdje "useliti zajedno" znači pobjeći i dijeliti skupi hotelski apartman u Parizu, s poslugom.

Možda to objašnjava kako je Violetina i Vitina goruća strast izdržala kroz godine. Sigurno je mnogo lakše održati romantiku kada ne moraš uredno razmjenjivati sms poruke u kojima se podsjećate platiti račun za plin, kupiti wc papir ili promijeniti pijesak mački. To je ipak posao za poslugu.

* Vide se sise.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.