- Autor/ica J.T.
-
Objavljeno: 01 svibnja 2014
"Gej surferi su kao jednorozi, čuli ste za njih, ali su poput mitoloških bića", izjavila je svojevremeno Cori Schumacher, trostruka svjetska prvakinja u surfanju. Da taj aksiom više ne odgovara istini, pokazuje novi dokumentarni film "Out in the line-up" redatelja Thomasa Castetsa.
Film, koji upravo kreće u distribuciju, prati dvojicu surfera, Davida Wakefielda, bivšeg državnog prvaka Australije i redatelja Castetsa preko obala Australije, Havaja, Kalifornije, Meksika i otočja Galapagos u susretima sa surferima, političarima i novinarima. Kroz razgovore i svjedočanstva sa članovima svoje zajednice nastoje razumjeti zašto je gej identitet toliko dugo bio nespojiv s kulturom surfanja.
Priča o nastanku filma započinje tako što bivši prvak David Wakefiled, nakon dvadeset godina u sportu, nastoji napokon otkriti tajnu o svojoj seksualnosti. U to vrijeme, 2011., Thomas Castets osniva prvu online zajednicu za gej surfere. David se priključuje novoj zajednici, a susret Thomasa i Davida pokazat će se presudnim. Naime, nekadašnji prvak ubrzo je, nakon susreta, javno obznanio svoju seksualnost na uličnoj povorci Mardi Gras u Sydneyu.
Muški rituali dominiraju sportom
Reakcije su bile svakojake što mu je, među ostalim, pokazalo da strahovi pred javni "izlazak iz ormara" nisu bili neosnovani. Želeći saznati zašto je homoseksualnost i dalje toliko skrivena u surfanju, dvojica muškaraca kreću na put na kojem prikupljaju svjedočanstva o izolaciji, strahu i sumnji koji su godinama pratili gej surfere.
Kroz razgovore s bivšim sportašima, novinarima i političarima, doznaju, kako tvrdi službeno priopćenje, zašto "muški rituali" i dalje dominiraju sportom, koja je uloga sponzora u održavanju "zastarjelih stereotipnih prikaza" i koja je uloga manjina. Cilj filma nije samo izložiti tabu temu homoseksualnosti, već podići razinu svijesti, navesti na raspravu te otvoriti put mladima u surfanju.
U jednom intervjuu, redatelj je na pitanje je li biti gej i dalje tabu u kulturi surfanja odgovorio da je industrija zaradila milijune dolara na prikazima bijelog heteroseksualnog muškarca i žena u bikinijima te da je i dalje izazov izbjeći tim stereotipima.