Image

Profinjena umjetnost zavođenja jedna je od temeljnih ljudskih aktivnosti od prapovijesti do danas. Od učinkovite, iako možda pomalo radikalne metode toljagom u glavu, preko lepeza, tajnih pisamaca i ostalog, polako stižemo do…

Do čega? Danas više nema čvrstih pravila i vrlo se lako izgubiti u šumi raznih mogućnosti. 

Neki se snalaze bolje, a neki imaju uza sebe svoj vjerni LezboCosmo :-). Samo za vas, u LezboCosmu savjetuje danas vjerojatno najpoznatija zavodnikologinja, prof. dr. sc. Nica Zavod.

LC: Profesorice Zavod, ovaj će razgovor biti objavljen na CroL-u, Internet portalu. Internet je medij koji mnoge lezbijke koriste za međusobno upoznavanje i druženje. Kao takav, vjerujem da je i predmet vašeg znanstvenog interesa.
Prof: Naravno, to je vrlo zanimljivo područje kojim sam se intenzivno bavila. Izbor potencijalne partnerice nešto je drugačiji od uobičajenog, s posebnim zakonitostima.

LC: Kako obično počinje ritual uspješnog zavođenja na Internetu?
Prof: Uvijek je jednako: na osnovu interesnih karakteristika, spoznatih pažljivim čitanjem foruma i profila, izdvaja se potencijalna družica. Malena razlika je povećan rizik u odnosu na uobičajene rituale zavođenja, ali ništa što se ne bi moglo izbjeći koristeći samo malo zdravog razuma. Naime, određen postotak korisnika ovakvih internetskih okupljališta (koji često dijele neuobičajen ukus pri odabiru nadimaka, pa se zovu, recimo, stari_pohotko, vrući_muf ili želim_seks) često su muškarci koje uzbuđuju pomisli na intimne odnose dviju (ili više) žena. Stoga bi vaše čitateljice, ukoliko ne traže takvog partnera, trebale u početku komunikacije biti oprezne s dijeljenjem svojih osobnih podataka.

LC: Kako zapravo dolazi do komunikacije?
Prof: Osobna komunikacija najčešće se uspostavlja opcijom koja se naziva "privatne poruke" ili u2u. Praktičnost poruka očituje se u tome što one ne zahtijevaju posebnu elokventnost ili neki ozbiljan povod. Neki od mogućih uspješnih uvoda u poruku su, na primjer: "podsjećaš me na… jesi ti možda…?" ili "u potpunosti se slažem s tobom u vezi s _________ (ubacuje se tema o kojoj je dotična izrazila mišljenje – ovdje je česta greška popuštanje poroku ogovaranja onih koji ne misle tako)" ili "oprosti… ali baš mi se nekako priča večeras" ili "ona knjiga o kojoj si pisala… ajoj! To nisi bila ti?" ili"tvoj potpis je dio moje omiljene pjesme (možda je malo otrcano, ali pali)" ili "tvoj potpis mi je ful poznat, izluđuje me što se ne mogu sjetiti otkud" Uglavnom, mogućnosti su beskonačne. Napredne korisnice (zavodnice) obično će u svoje poruke, barem u kasnijoj fazi, dodati neku pohvaljujuću izjavu. Na primjer, ako je predmet interesa brbljavica koja cijele dane visi i posta po forumu, napomenut će kako je stvarno rijetko da netko tko toliko piše uvijek tako duhovit i prikladan. Ako je sramežljivica, napisat će kako je stvarno rijetko da netko piše samo onda kad stvarno ima nešto za reći.Ako vam ne odgovori, pišite opet. Pravite se zbunjeni. Recite da se baš ne razumijete u računala i da niste sigurni je li primila poruku. Budite uporni, jer nekoliko razmijenjenih poruka redovno dovodi do nove faze u komunikaciji. To je, naravno, e-pošta.

LC: Kako se, prema vašim istraživanjima, najlakše prelazi ta čarobna granica do e-mail komunikacije?
Prof: Idealno je nakon nekoliko poruka izjaviti kako je besmisleno pisati tako dugačke poruke i da ćete joj sljedeći put poslati e-mail. Naravno, napredne korisnice iskoristit će različite prigode da ubrzaju taj proces. Na primjer, ponudit će svoj popis cd-ova zbog moguće razmjene, Anđine (Angelina Jolie, nap. aut.) slike ili kakav sličan artefakt ili, zamislite tu perfidnost, upute o ubijanju nekog virusa. Ponovo, mogućnosti su ograničene samo korisničinim sposobnostima i maštom.S druge strane, iako je e-mail vrlo popularan, možda zbog mogućnosti razmjene sličica…

LC: *revno kima glavom*
Prof: …treba uzeti u obzir da isti uključuje veće količine smislenog teksta kojeg treba uobličiti. Stoga ne bi trebalo štedjeti na vremenu. Markiranje predavanja, kašnjenja na posao i izbjegavanja obiteljskih obveza redovito se javljaju u ovoj fazi komunikacije, popraćeni frazama tipa "oprosti što ti odgovaram tek nakon pet sati", "žao mi je, ali stigla sam napisati samo nekoliko tisuća redaka teksta" i slično.Idealan razvoj komunikacije u ovoj fazi dovodi do zavidne razine povezivanja dviju korisnica. Sve pršti duhovitostima, povremenim mudrovanjima o životu i prepričavanjima zabavnih anegdota iz svakodnevnice. U znanosti je to poznato kao pseudoiskrena faza. Glavna misao vodilja je ostaviti što bolji dojam, ali i diskretno (ili manje diskretno) laskati sugovornici. Tako će sramežljiva ili "sramežljiva" osoba često napomenuti kako joj je lako i prirodno razgovarati sa sugovornicom. Otvorena (da, i verzija s navodnicima) osoba, reći će svojoj sugovornici kako je ona jedna od rijetkih osoba pred kojima nekako gubi svoju uobičajenu moć čavrljanja.

LC: Recite nam još, dolazi li često i do osobnog kontakta korisnica?
Prof: Naravno, ako su prva i druga faza izvedene kako treba, kontakt je gotovo neizbježan. Evo, s velikom sigurnošću mogu pretpostaviti da će ovo lijepo proljetno vrijeme izazvati iznimnu potrebu za posuđivanjem ili razmjenom CD-ova, knjiga i sličnog, zajedničkim odlascima na rana društvena događanja ili, jednostavno "glupo je da znamo toliko jedna o drugoj, a još se nismo upoznale" kavama.

LC: Profesorice Zavod, hvala Vam na ovim iscrpnim analizama. Mislim da su naše čitateljice mogle dobro upoznati sociološku stranu ovog zanimljivog zavodničkog rituala. Ali to nije sve! U nastavku razgovora s prof. dr. sc. dotakli smo se i drugih vrsta zavodničkih rituala. O tome više u sljedećem nastavku.

 

Pin It

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Vezane teme

Nema vezanih tema uz ovaj članak.


Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.