valentinovoSvake godine ista priča: tjednima uoči Valentinova svi koji nešto prodaju serviraju nam specijalne ponude i popuste za (heteroseksualne) parove.

Televizijske kuće najavljuju "mjesec ljubavi" u kojemu prikazuju reciklirane i već stoput viđene romantične komedije (o heteroseksualnim ljubavima), a u reklamama nam serviraju slike savršenih mladih, do ušiju zaljubljenih i – treba li još jednom reći – heteroseksualnih parova.

Takva heteronormativna atmosfera vlada i ove godine, a zbog "zahtjeva tržišta", čime se ona redovito opravdava, za nas, lezbijke i gejeve, rezerviran je samo stražnji dio autobusa, i to sa zatamnjenim staklima. Naime, i opet nitko od onih koji se bave prodajom svega i svačega nije u svoju reklamu uvrstio istospolni par, niti će televizije prikazati film gej tematike ili s gej likovima (pilot-epizoda serije Glee se ne računa).

Izravni prijenos oplodnje
U cijelom tom cirkusu najdalje je otišla jedna radijska mreža koja je organizirala vikend u zagrebačkome hotelu za 50 (pogodite kakvih) parova, a cilj je – povećavanje nataliteta. Naime, ideja je da se opušteni parovi uvečer povuku u svoje sobe, a ako sve to rezultira rođenjem djeteta, ista će im ta radijska mreža pokrivati troškove za prvih godinu dana roditeljstva. To je događanje bilo popraćeno povremenim javljanjima uživo s lica mjesta kako bi svekoliko pučanstvo bilo u tijeku s tim "što parovi upravo rade" i "kad će se dogoditi ono zbog čega su došli".

Ovaj slučaj sâm je po sebi skandalozan čak i iz perspektive prosječne osobe heteroseksualne orijentacije i ne možemo ga ne spomenuti kao ogledan primjer mentalnog hetero i "manje ste vrijedni ako niste upareni"  terora.

(I) Medika goes mainstream
Krajnje neugodno iznenađenje priredio je i AKC Medika, poznat među LGBT populacijom kao gay-friendly mjesto u kojemu su se održavale Partycipacije i Zbeletroni, kao i višegodišnjoj suradnji sa Zagreb Prideom. U njihovim se prostorima, naime, 14. veljače ima održati valentinovski party za koji je prvotna najava glasila točno ovako: "Sve što morate je lijepo se obući... i zabavljati se s nama! Dakle outfit je obavezan: odijelo, haljina i sl... i obavezno je doći u paru (m/ž)", a na Facebooku je jedna od organizatorica pojasnila: "Nema m/m, ž/ž. To je dosadno. I izašlo je iz mode. Živio heterosexualizam!".

Nakon burne reakcije Zagreb Pridea, nekoliko žešćih rasprava povišenih tonova i čitave serije nemuštih "isprika" i "objašnjenja" organizatorica na najpopularnijoj društvenoj mreži, izvorna najava preinačena je samo u "obavezno je doći u paru". Unatoč tome, šteta je učinjena i gorak okus je ostao.

Komercijalna proslava sveca ljubavi tako je i dalje dan na koji nas društvo u kojemu živimo podsjeća da smo manje vrijedni ili, u gorem slučaju, nevidljivi.

P.S. Sve to skupa ne znači da svojoj najdražoj ne trebate poslati ili donijeti cvijeće i/ili jagode s čokoladom. Većina žena ipak voli pažnju, pa čak i ako govore da im Valentinovo "nije bitno", ma koliko mi šutjele o tome.

(Foto: thesocietypages.org)

 

Vezane teme

Nema vezanih tema uz ovaj članak.


Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.