- Autor/ica Iva
-
Objavljeno: 14 veljače 2011
Svake godine ista priča: tjednima uoči Valentinova svi koji nešto prodaju serviraju nam specijalne ponude i popuste za (heteroseksualne) parove.
Televizijske kuće najavljuju "mjesec ljubavi" u kojemu prikazuju reciklirane i već stoput viđene romantične komedije (o heteroseksualnim ljubavima), a u reklamama nam serviraju slike savršenih mladih, do ušiju zaljubljenih i – treba li još jednom reći – heteroseksualnih parova.
Takva heteronormativna atmosfera vlada i ove godine, a zbog "zahtjeva tržišta", čime se ona redovito opravdava, za nas, lezbijke i gejeve, rezerviran je samo stražnji dio autobusa, i to sa zatamnjenim staklima. Naime, i opet nitko od onih koji se bave prodajom svega i svačega nije u svoju reklamu uvrstio istospolni par, niti će televizije prikazati film gej tematike ili s gej likovima (pilot-epizoda serije Glee se ne računa).
Izravni prijenos oplodnje
U cijelom tom cirkusu najdalje je otišla jedna radijska mreža koja je organizirala vikend u zagrebačkome hotelu za 50 (pogodite kakvih) parova, a cilj je – povećavanje nataliteta. Naime, ideja je da se opušteni parovi uvečer povuku u svoje sobe, a ako sve to rezultira rođenjem djeteta, ista će im ta radijska mreža pokrivati troškove za prvih godinu dana roditeljstva. To je događanje bilo popraćeno povremenim javljanjima uživo s lica mjesta kako bi svekoliko pučanstvo bilo u tijeku s tim "što parovi upravo rade" i "kad će se dogoditi ono zbog čega su došli".
Ovaj slučaj sâm je po sebi skandalozan čak i iz perspektive prosječne osobe heteroseksualne orijentacije i ne možemo ga ne spomenuti kao ogledan primjer mentalnog hetero i "manje ste vrijedni ako niste upareni" terora.
(I) Medika goes mainstream
Krajnje neugodno iznenađenje priredio je i AKC Medika, poznat među LGBT populacijom kao gay-friendly mjesto u kojemu su se održavale Partycipacije i Zbeletroni, kao i višegodišnjoj suradnji sa Zagreb Prideom. U njihovim se prostorima, naime, 14. veljače ima održati valentinovski party za koji je prvotna najava glasila točno ovako: "Sve što morate je lijepo se obući... i zabavljati se s nama! Dakle outfit je obavezan: odijelo, haljina i sl... i obavezno je doći u paru (m/ž)", a na Facebooku je jedna od organizatorica pojasnila: "Nema m/m, ž/ž. To je dosadno. I izašlo je iz mode. Živio heterosexualizam!".
Nakon burne reakcije Zagreb Pridea, nekoliko žešćih rasprava povišenih tonova i čitave serije nemuštih "isprika" i "objašnjenja" organizatorica na najpopularnijoj društvenoj mreži, izvorna najava preinačena je samo u "obavezno je doći u paru". Unatoč tome, šteta je učinjena i gorak okus je ostao.
Komercijalna proslava sveca ljubavi tako je i dalje dan na koji nas društvo u kojemu živimo podsjeća da smo manje vrijedni ili, u gorem slučaju, nevidljivi.
P.S. Sve to skupa ne znači da svojoj najdražoj ne trebate poslati ili donijeti cvijeće i/ili jagode s čokoladom. Većina žena ipak voli pažnju, pa čak i ako govore da im Valentinovo "nije bitno", ma koliko mi šutjele o tome.
(Foto: thesocietypages.org)