Idiličan prizor kućice u zelenilu oko koje se na ljetnom suncu suše snježnobijele plahte i djevojka koja svježe opranom navijačkom majicom "oprema" svog muškarca za ljuti boj na nogometnim tribinama, u najkraćim su crtama tema reklame Saponije Osijek koja je tijekom vikenda izazvala iritaciju kod dobrog broja građanki i građana.

U vrijeme velikih nogometnih događanja kao što je EURO, kad marketinški magovi mjesecima unaprijed smišljaju reklame i natječu se koja će biti moćnija, bučnija i domoljubnija te koja će najuvjerljivije potaknuti "zajednički osjećaj ponosa" među Hrvatima koji tada dišu kao jedan, više-manje sve su slične: u pozadini gromke navijačke budnice i ushićena masa ljudi čija srca kucaju samo za repku.

Među takvim reklamama istaknula se upravo ona Saponijina za Faks i Ornel, koja završava sloganom: "Iza svakog hrvatskog navijača stoji jedna žena".

Izazvala je brojne ljutite reakcije, a neki su je građani i građanke prijavili Pravobraniteljici za ravnopravnost spolova koju smo također upitali za mišljenje i čekamo da se oglasi.

Nakon svega, Saponia se u nedjelju ispričala na svojoj stranici na Facebooku: "Isprike svima koji su se na bilo koji način našli uvrijeđenima zbog naše nove kampanje 'Za blistavu Hrvatsku'. Cilj kampanje je bilo potaknuti zajedništvo, kako u navijanju tako i u kupovanju hrvatskih proizvoda. Namjera nikada nije bila degradirati žene, koje ipak predstavljaju većinu naših kupaca. Još jednom želimo čestitati Vatrenima, te se nadamo da će naši proizvodi oprati njihove dresove, ma tko ih prao".

"Čini se da ste u stilu aktualne Vlade odlučili da Hrvatska mora unazad"

Pokazalo se da isprika javnosti nije najbolje "sjela", pa se Saponia našla zatrpana komentarima, a neki građani i građanke su napisali kako više neće koristiti njihove proizvode.

"Draga Saponia, danas sam primijetio fleku na opranoj majici te sam nakon toga otkrio da mi je djevojka koristila deterdžent od konkurentske firme koji jednostavno nije bio dovoljno dobar. Kao pravi veliki muškarac razbio sam joj čeljust šakom i rekao da joj više ne pada na pamet koristiti ništa osim vaših proizvoda. Jednostavno nije ok da izgledam prljavo pred ekipom u kladionici, mora štraca ipak naučit gdje joj je mjesto. Btw mislim da vam ovo uopće ne bi bila loša ideja za neku buduću reklamu", napisao je Vladimir dodavši hashtag #pravimuškarac.

Zajedništvo, na način Saponijinog marketinškog tima, jasno definira kojem je spolu gdje mjesto i što koji spol treba raditi tokom nogometnog prvenstva – žene su u kući i vrijedno peru i peglaju mušku prljavu robu, a muškarci, čisto odjeveni (bar pri odlasku iz kuće) nataču se pivom, uživaju u nogometu i navijaju

"Cilj vam je bio potaknuti na zajedništvo, a objavili ste reklamu u kojoj je ženi mjesto u kući dvoriti muškarca dok ovaj navija s dečkima. Ništa niste vi krivi, par štraca se našlo uvrijeđeno pa ste sad preko neke stvari objavili ispriku koja to nije. Čini se da ste u stilu aktualne Vlade odlučili da Hrvatska mora unazad. Očekujem iduću reklamu u kojoj ćete nam objasniti kako da očistimo kuću da bi naš muškarac bio sretan. Ugledajte se na Ariel #sharetheload a do onda lijep pozdrav", poručila je Nikolina.

Dragi svi, Isprike svima koji su se na bilo koji način našli uvrijeđenima zbog naše nove kampanje "Za blistavu...

Posted by Saponia d.d. Osijek on Sunday, 12 June 2016
>

 

"Od reklame i proizvoda vam je još samo užasniji način na koji se snalazite u ovoj situaciji. Marketinški i PR stručnjaci su vam užasni. Imate li vi uopće žena u tim službama ili u managementu ili vam žene rade samo na pakiranju proizvoda i kao hostese na promocijama? Koliki vam je postotak žena u upravljačkoj strukturi? Sramite se. #zbogomSaponia #zbogomKandit", oprostila se od Saponie Ivana.

"Kaj ste sve zabrijale na emancipaciju?"

Ipak, ima i žena koje misle drukčije:

"Kad feministice krenu feminizirat, pozli mi. Nema ništ loše u tome da žena pere veš. Di je problem? I muž opere suđe. Kaj ste sve zabrijale na emancipaciju. Ako ste tako emancipirane, onda promijenite gumu na autu kad pukne, radite malo fizičke poslove poput bauštele, itd.", smatra Bojana.

Reklamu je primijetila i Sanja Sarnavka, predsjednica Udruge B.a.B.e. koju smo zamolile za komentar.

"Jučer je Facebook bio prepun reakcija na reklamu kojom se Saponia uključila u Europsko nogometno prvenstvo i poticanje navijanja za hrvatsku reprezentaciju. I to je izuzetno dobra vijest jer govori o tome kako smo se ipak maknuli s mjesta u proteklih petnaest godina. Reagirale su većinom žene, ali je objavljen i znatan broj negativnih komentara muškaraca", kaže nam Sarnavka.

Mnoge žene konačno su shvatile kako imaju moć i mogu vrlo jednostavno 'disciplinirati' seksističke i diskriminirajuće proizvođače koji misle kako smo još uvijek u 19. stoljeću. I to je jedini pravi put u zaustavljanju korištenja stereotipa u reklamiranju proizvoda

Drži kako je zanimljivo da su u roku pola sata obrisane sve objave u kojima se nalazila i dotična reklama, što smatra nedopustivim jer Facebook nije obavijestio korisnike da će objave i reklamu ukloniti.

"Na Facebook profilu Saponije istovremeno je iskrsnula isprika koja je još problematičnija od same reklame jer pokazuje potpuno nerazumijevanje prigovora koji su upućeni, dakle, kreatori kampanje uopće nisu shvatili u čemu je problem i zbog čega se pojavilo toliko negativnih pa i bijesnih reakcija", smatra i dodaje:

Jasan znak pobune žena

"Naime, zajedništvo, na način Saponijinog marketinškog tima, jasno definira kojem je spolu gdje mjesto i što koji spol treba raditi tokom nogometnog prvenstva – žene su u kući i vrijedno peru i peglaju mušku prljavu robu, a muškarci, čisto odjeveni (bar pri odlasku iz kuće) nataču se pivom, uživaju u nogometu i navijaju."

Samo slijepac, kaže Sarnavka, ne vidi koliko je žena bilo na trgovima gradova i zdušno navijalo za hrvatsku reprezentaciju pritom isto tako konzumirajući pivo (o nekim reklamama za pivo mogao bi se također napisati traktat), i samo kroz teške patrijarhalne naočale i dalje se može vidjeti kako sve žene u 21. stoljeću pokorno sjede zatvorene u kući, rede i glancaju, kuhaju, peru i steru ne bi li njihov muškarac bio zadovoljan po povratku kući u bilo koje vrijeme i u bilo kakvom stanju.

"Ono što se možda po prvi put dogodilo, i to me beskrajno veseli, jest mnoštvo poruka žena koje su objavile da neće kupovati Saponijine proizvode. Mnoge žene konačno su shvatile kako imaju moć i mogu vrlo jednostavno 'disciplinirati' seksističke i diskriminirajuće proizvođače koji misle kako smo još uvijek u 19. stoljeću. I to je jedini pravi put u zaustavljanju korištenja stereotipa u reklamiranju proizvoda.

Ova reklama ostat će upamćena kao iskaz gluposti i zaostalosti marketinškog tima Saponije, ali i kao jasan znak pobune žena koje više ne mogu trpjeti diskriminaciju a znaju i kako joj se treba suprotstaviti", završno poručuje Sanja Sarnavka.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.