U nedjelju je održana 96. dodjela Oscara koja je protekla u očekivanom tonu – "Oppenheimer" je pokupio glavninu nagrada, dok je većina queer filmova ostala kratkih rukava.

O "Oppenheimeru" nema više smisla trošiti riječi – ni približno najbolji film debelo precijenjena Nolanova opusa valjda je morao trijumfirati da se službeno kanonizira oduševljenje mahom muškog dijela kritike njegovim naizgled kompleksnim, a zapravo klišejiziranim pripovijedanjem. Nakon jako dobre perjanice postmodernizma, filma "Memento", gotovo su svi Nolanovi filmovi samo pokušaj njegova ponavljanja koji ispod poigravanja vremenom kriju stereotipne pouke ljubavi u heteronormativnoj obitelji kao u "Inception" ili "Interstellar".

Preboljeti mogu i Oscara za najboljeg glumca koji je ponio Cillian Murphy, veoma dobar glumac potpuno nezainteresiran za holivudsko blještavilo koji je napokon dobio svoju priliku u velikoj ulozi. Teže mi je preboljeti Oscara za najbolju sporednu ulogu koji je za "Oppenheimer" također ponio Robert Downey Jr. pred odličnom queer ulogom koju je u filmu "American Fiction" odigrao Sterling K. Brown i Ryanom Goslingom koji je publiku zabavio izvedbom pjesme "I'm Just Ken".

Srećom, nisam morala prebolijevati invaziju "Oppenheimera" i među ženske nominacije. Svoj drugi Oscar za glavnu žensku ulogu zaslužila je Emma Stone za "Uboga stvorenja", iza sebe ostavivši dobru, ali ne i izvrsnu ulogu Lily Gladstone u negledljivim "Ubojicama krvavog mjeseca", fantastičnu Sandru Hüller u "Anatomiji pada" čija se vrata tek sad otvaraju i Annette Bening za maestralno odigranu ulogu maratonske plivačice Diane Nyad. Carey Mulligan, nažalost, utopila se u monotoniji i megalomaniji "Maestra".

Osobito je iznenađenje Oscar za sporednu žensku ulogu. Teško bi bilo opravdati Oscar za katastrofalno napisan lik Oppenheimerove žene Kitty koju je odigrala Emily Blunt. Podjednako su odlične u svojim ulogama bile Danielle Brooks (bezvremenska Taystee iz "Orange Is the New Black") kao vatrena Sophia u mjuziklu "Boja purpura", America Ferrera u "Barbie" i Jodie Foster u ulozi dugogodišnje prijateljice (i kratko ljubavnice) i trenerice Diane Nyad.

Ipak, Oscar je ponijela Da'Vine Joy Randolph za sasvim korektnu ulogu u simpatičnom filmu "The Holdovers" u kojem je mrzovoljni profesor antičke povijesti (rola Paula Giamattija za koju je bez daljnjega mogao ponijeti Oscara) prisiljen preko praznika čuvati dječake koji se ne vraćaju kući. Randolph je voditeljica kantine koja se teško nosi sa smrću sina vojnika u filmu koji je redatelj Simon Stephenson napao za potpuno plagiranje njegova nikad ekranizirana scenarija za "Frisco".

Moj je favorit za najbolju režiju bila Justine Triet za fantastičnu "Anatomiju pada", no završila je (samo) s Oscarom za originalni scenarij. "Zona interesa", još jedna izvrsna Hüllerina uloga, osvojila je Oscara za najbolji strani film, a Billie Eilish pokupila je svoj drugi Oscar za pjesmu "What Was I Made For?".

Sve u svemu, dodjela na kojoj je potvrđen tradicionalistički, heteronormativni Akademijin ukus s mnogo propusta, zanimljivostima u ženskim kategorijama i barem nominacijama za neke izuzetne dosege queer kinematografije.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.