Nakon što se nagađalo da će se dodjela Akademijinih nagrada ove godine zbog požara u Los Angelesu odgoditi ili čak preskočiti, prošli četvrtak ipak smo doznali imena nominiranih. Popis je nepredvidljiviji nego prošle godine, trans zajednica ima razloga za slavlje, a najveće kritike čuju se na račun izostavljenih u kategoriji Oscara za glavnu žensku ulogu.

Jedno od najvećih filmskih iznenađenja godine svakako je film francuskog redatelja Jacquesa Audiarda na španjolskom jeziku, "Emilia Pérez". Mjuzikl o narko bosu Manitasu koji uz pomoć sposobne i diskretne odvjetnice Rite u tajnosti mijenja spol i postaje istoimena junakinja već je osvojio europskog Oscara i četiri Zlatna globusa, a sad predvodi Oscare s čak 13 nominacija.

Osim za najbolji film, Karla Sofía Gascón zasluženo je nominirana za najbolju glavnu žensku ulogu, čime je postala prva otvoreno trans glumica u povijesti Oscara kojoj je to pošlo za rukom, a izvrsna Zoe Saldaña nominirana je za najbolju sporednu ulogu. Iako mi se čini da "Emilia Pérez" nije pretjerano duboka problematizacija trans iskustva, kriminala ni životnih preokreta, ipak me veseli da je jedan vrlo atipičan film zaradio toliko nominacija.

No, utrku za najbolji film svejedno predvodi vrlo tipičan oskarovski favorit – troipolsatni "Brutalist" Bradyja Corbeta koji prati život i djelo Lászlóa Tótha (Adrien Brody), arhitekta koji je preživio holokaust. Ipak, veseli me što je još jedan film s trans tematikom prikupio 8 nominacija. Riječ je o "Konklavi", priči o spletkama i korupciji u Crkvi koji preispituje inkluzivnost Crkve prikazujući drugačije i nemoralno kao neiskvareno.

Moj je favorit, za koji predosjećam da će otići kući praznih ruku kao i sa Zlatnih globusa, "Anora" Seana Bakera. Premda su i raniji Bakerovi uradci zaslužili Oscara, urnebesni ishitreni brak razmaženog sina ruskog oligarha i striptizete te potjera koja uslijedi kad njegovi roditelji slete u New York možda su Bakerovo najprjemljivije djelo koje bi napokon moglo donijeti priznanje.

Kategoriju glavne muške uloge predvodi Adrien Brody za "Brutalista", premda bi me usrećilo da ju dobiju i Colman Domingo za dramu "Sing Sing" ili Ralph Fiennes za "Konklavu".

No, kategorija glavne ženske uloge ove godine podigla je najviše bure.

Moji su favoriti zvijezda u usponu Mikey Madison iz "Anore", premda bi poetska pravda bila da nakon više od 40 godina u filmskoj industriji Oscara odnese Demi Moore za izvrsnu ulogu u body hororu "Supstanca". Ipak, mnogi navode niz glumica za koje smatraju da su nepravedno izostavljene. U prvom redu riječ je o Angelini Jolie koja nije nominirana za ulogu operne pjevačice Marije Callas u istoimenom filmu Pabla Larraína, no spominje se i Nicole Kidman za ulogu u erotskom trileru "Požuda", Saoirse Ronan za ulogu liječene alkoholičarke u atmosferičnom "The Outrunu", Tilda Swinton za ulogu u Almodóvarovoj "Susjednoj sobi" i Pamela Anderson za "The Last Showgirl".

Propusta bi se moglo naći i u nominacijama za žensku sporednu ulogu, gdje je izostala nominacija za Margaret Qualley, drugo ja Demi Moore u "Supstanci".

Dio publike ističe da je Denzel Washington trebao biti nominiran za sporednu ulogu jer je animirao neuspjeli "Gladijator II", dok su fanovi razočarani što Daniel Craig nije dobio nominaciju za glavnu mušku ulogu u adaptaciji romana Williama Burroughsa "Queer". Za mene je najveći propust činjenica da soundtrack filma "Izazivači" Luce Guadagnina koji su skladali Trent Reznor i Atticus Ross nije ni nominiran premda je dobio Zlatni globus.

Oscari se dodjeljuju 2. ožujka, na isti dan kad je i finale Dore. Saznat ćemo hoće li biti iznenađenja i hoće li se Oscari pokazati inkluzivnijima i u vidu pobjednika, ne samo nominacija, a za sljedeće godine nadamo se još većoj i još raznovrsnijoj tematizaciji queer iskustava.

Podrži Crol donacijom :)

qrcode 9c3b0d27 127a 4867 a764 f80c95d6f267

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.