- Autor/ica Tihana
-
Objavljeno: 24 travnja 2012
Japansku javnost prošlog je mjeseca uzburkala najnovija reklama popularnog girl banda AKB48. Razlog: promoviranje homoseksualnosti.
U reklami, članice nacionalno popularne ženske skupine AKB48 stoje jedna pokraj druge i zavodljivo usnama razmjenjuju slatkiše. To je izazvalo burne reakcije. Djevojke su odjevene u školske uniforme i strastveno razmjenjuju slatkiše, dok kamera zumira međusobno dodirivanje njihovih usana.
Otkad je reklama prikazana krajem ožujka, stigli su brojni zabrinuti pozivi i mladih i starih Japanaca i Japanki. Organizacija koja razvija programski sadržaj i brine za njegovu etiku smatra da "reklama promiče homoseksualnost".
"Ne želim gledati ovakve reklame. Neukusne su", rekao je jedan od nezadovoljnih gledatelja koji se požalio i na jedan od spotova ove skupine, u kojemu se djevojke međusobno grle odjevene u donje rublje.
Podvojena mišljenja
AKB48 jedna je od svjetski najuspješnijih glazbenih skupina s više od 200 milijuna prodanih CD-a i DVD-a u 2011. godini. Djevojke su postale pravi fenomen ne samo u Japanu već i diljem Azije.
U skupini se nalazi čak 90 izvođačica, u rasponu od rane tinejdžerske dobi do srednjih dvadesetih godina, a njihov zaštitni znak i ono čime osvajaju žensku publiku su žvakaće gume i usklađeno plesanje.
Glasnogovornik tvrtke koja proizvodi slatkiše, Mikakuto Co, rekao je da su reakcije na reklamu bile podvojene. "Primili smo pritužbe na reklamu, ali bilo je i mnogo onih koji su uživali", izjavio je glasnogovornik koji je htio ostati anoniman.
Dodajmo i to da je jedno istraživanje pokazalo kako je ova reklama na visokom četvrtom mjestu liste popularnosti reklama koje se trenutno vrte po japanskim TV postajama. Inače, u Japanu je homoseksualnost još uvijek svojevrstan tabu.
Pogledajte reklamu i sami donesite zaključke.