Ovogodišnja, puno nepredvidljivija Dora prošla je u znaku svjesnih ili nesvjesnih pozivanja na Baby Lasagnu i baladnih klišeja.

Nakon sudjelovanja Leta 3 2023., a osobito nakon neviđenog uspjeha Baby Lasagne na Euroviziji prošle godine, interes za Doru koju je dotad većina pratila tek ovlaš naglo je porastao. Velik se broj izvođača odlučio okoristiti Lasagninom formulom premda nije sasvim jasno zašto su uvjereni da bi tip pjesme koji je dvije godine zaredom završavao na drugom mjestu ove, treće godine zaredom uspio doći do vrha.

Prva polufinalna večer bila je znatno slabija. Odskočili su Nipplepeople svojim ugodnim elektroničkim zvukom i sjajnim kostimima, premda je pjesma sama po sebi osrednja, a unatoč sličnosti s prošlogodišnjim pobjednikom neloše su nastupili i rokeri EoT te Magazin koji je klasičnu huljićevsku kompoziciju zamaskirao u simfonijski metal uz neshvatljivo jezivu AI-generiranu djecu u pozadini.

Druga večer donijela je većinu iole zanimljivih nastupa. Iako se trudim ne gledati pjesme prije samih nastupa, na TikToku me zarazila pjesma "NPC" Laurekojapjeva pa mi je njezina trash, intenzivna estetika i dalje bila zabavna.

Uz pristranost jer ga poznajem kao veoma dragog i progresivnog čovjeka, tolikog ljubitelja Eurovizije da posjeduje Excel tablicu u kojoj je po kvaliteti rangirao sve nastupe od 1956., favorit mi je bio i Fenksta s pozitivnim hip hop komadom "Extra". Svidio mi se i nastup Luke Nižetića, sjajna koreografija, šarena scenografija i eklektična glazba, a isto vrijedi i za još otkvačenijeg Marka Bošnjaka koji je također posudio nekoliko mjesta iz Käärijine skladbe. I onda dolazi Ogenj – bend kojem je Močvara otkazala nastup zbog pro-life stavova.

Iako se ne deklariraju kao kršćanski bend, mnoge njihove pjesme imaju religiozne tekstove, a pjevač Tomislav Mihac Kovačic predvodio je i radikalno kršćanski bend Božje ovčice. Sve je to potaklo javnost da se prisjeti i njegovih homofobnih tvitova u kojima proglašava "tužnom" presudu prema kojoj istospolni parovi mogu biti udomitelji, tvrdi da "obitelj" čine samo muškarac i žena te da se "svašta 'prodaje' pod ljubav", ali on vjeruje "u dan kada nam se budu otvorile oči i vidjeli sve u istini".

Na pitanja medija o tome zašto podržavatelj 40 dana za život i nepodržavatelj queer zajednice smatra da pripada na Euroviziji krenula su neuvjerljiva izmotavanja o vađenju iz konteksta i mišljenju na samo jednu problematičnu osobu, ne zajednicu kao takvu.

Sve to nije pretjerano uznemirilo glasače jer Ogenj je dobio najviše glasova publike – ruku na srce, ne nadmoćno najviše, samo 78, ali ipak dovoljno da završnicu učini veoma napetom. Svi favoriti već su bili pročitani – Lelek su skupile 69 bodova od publike, Magazin 49, Luka Nižetić 34. Ostao je samo Marko Bošnjak koji je vodio po glasovima žirija i Ogenj s ukupnih 120. Bošnjak je ipak uspio pobijediti s tek četvrtim najvećim brojem glasova publike, nešto slično kao i lanjski pobjednik Eurovizije Nemo koji je bio tek peti po televotingu.

Hrvatska, tako, ipak ima predstavnika koji je snažna podrška LGBT+ zajednici, lani je nastupio na Prideu i angažiran je i u drugim društvenim pitanjima poput podrške Palestini.

Na stranu ideologija, Bošnjakov nastup bio je energičan, pjesma promišljeno strukturirana i taman histerična da dobro zabavi europsku publiku. Pobjedom mu se, kaže, ostvario "životni san", a mi mu želimo svu sreću u prvom polufinalu 13. svibnja u Baselu.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Podrži Crol donacijom :)

qrcode 9c3b0d27 127a 4867 a764 f80c95d6f267

Najčitanije u tjednu