Nakon odličnog debija "Barren Land" iz 2017., splitska kantautorica Billie Joan vraća se s još zrelijim i jednako politički nabijenim novim albumom.

Billie Joan, pravim imenom Ivana Pezo, mlada je splitska profesorica engleskog jezika koja je na sebe pozornost skrenula prije četiri godine izvrsnim debitantskim albumom "Barren Land" koji je najavio njezinu dylanovsku folk rock poetiku, intrigantan vokal s akustičnom gitarom. "Barren Land", produciran u dnevnom boravku Milana Mijača, poznatijeg kao bubnjara sinjskog sastava M. O. R. T., posjedovao je nepatvoren lo fi šarm koji je na "Selfless" zamijenila mnogo čvršća, zrelija produkcija i još autentičniji Billiejin nastup.

Na drugom albumu Billie još više profilira svoj zvuk i podebljava ga širim instrumentarijem u vidu perkusija ili električne gitare, kao i semplovima te zvucima kiše, pucnjeva i crkvenih zvona. "Selfless" dijeli i tematske preokupacije s prethodnikom – već je na "Barren Land" Billie pokazala kako može ispaliti otrovne strelice u razne moralne vertikale koje vjeruju da je "Croatian family, the mother of every right" ("Lady is a tramp"), u crkvenjake i njihovu opsesiju seksom ("Restriction makes her feel so horny, we won't let her come") i druge anomalije na našem Balkanu "where the East makes a copy of the West” ("Barren Land").

I Selfless obiluje sličnim observacijama – na "Different Way" Billie još jednom kritizira brak i potvrđuje se kao LGBT saveznica: "We defend the marriage title, while the people in it fake/See not every pretty picture must come in a silver frame", dok je "The Preacher" svojevrsni drugi dio odlične "Oh my dear Reverend" na kojoj se obračunava sa zlostavljanjem unutar Crkve i njegovim zataškavanjem.

Najbolja je pjesma na albumu zasigurno naslovna, u kojoj se izvrsno očituje Billiejino sazrijevanje, čvrsti folk rock zvuk i hiroviti, country vokal s izvrsnom dozom arogancije i emocije, uz odličnu kritiku društva i poruku o tome kako ljubav treba biti nesebična.

Na albumu se mogu naći i izvrsne balade, "Sore" o nadilaženju mržnje prema sebi i oslobođenju te "Now I See" s odličnim vokalom koje su bliske intimističkoj "Almost 30" s prvijenca.

Sve u svemu Billie Joan izdala je veoma dobar album s čvrstom vizijom, zvukom i karizmatičnim vokalom kojim je potvrdila svoj golem potencijal te unijela prijeko potreban dašak drskosti na dosadnjikavu hrvatsku estradu.

Billie Joan možete gledati i u dokumentarcu "One su tu" koji prati život nekoliko hrvatskih glazbenica, a premijerno će biti prikazan na ZagrebDoxu koji se održava od 13. do 20. lipnja.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.