Iza globalnog fenomena zvanog Girl In Red stoji 22-godišnja Norvežanka Marie Ulven Ringheim. Girl In Red glazbom se počela baviti na poticaj djeda, koji joj je za 13. rođendan poklonio gitaru. Sama se naučila svirati klavir i producirati.

Njezin prvi singl, fenomenalna pjesma "I Wanna Be Your Girlfriend” objavljena na Soundcloudu donijela joj je kultnu sljedbu, a kasnije su pjesme "Summer Depression" i "Girls" samo privukle još više fanova.

Publiku je oduševila njezina nepatvorena izvedba, otvorenost oko seksualnog identiteta i besramno queer tekstovi. Potrebna su joj bila tek dva EP-a da bude prozvana queer ikonom, najuzbudljivijom kantautoricom u gitarskoj rock glazbi.

Prije nekoliko tjedana Girl In Red napokon je objavila dugoočekivani album "If I Could Make It Go Quiet", no on je, nažalost, poprilično razočaranje

Na tragu činjenice da joj je najveći glazbeni uzor Taylor Swift, Girl In Red odlučila je zamijeniti svoje frenetične, proživljene indie balade modernijim pop zvukom koji je njezine pjesme potpuno obezličio i ujednačio. Svaki je, tako, pokušaj šarma skriven ispod jednog te istog beata s jednim te istim vokalnim efektima.

Šarm Girl In Red proizlazi iz kombinacije ispovjednih tekstova o mentalnim problemima na tragu jedne Julien Baker, ali osobito slika iz lezbijske svakodnevice koje krase izričaj Hayley Kiyoko. S jedne strane Girl In Red na uvodnoj "Serotonin", koju je producirao Finneas, brat Billie Eilish, repa o depresiji, kao i na "Apartment 402", progovarajući o specifičnom bolnom iskustvu LGBT osoba.

S druge strane, u drugim pjesmama nalaze se sličice iz lezbijskog života koje kroče na neugodnoj liniji između reprezentacije i klišeja. Primjerice, na "Did You Come" Girl In Red pjeva o varanju, dok "." tematizira novu ljubav njezine bivše partnerice. "hornylovesickmess” i "Midnight Love” zrcalno su suprotne – u prvoj Girl In Red poručuje da je ljubavnica svojoj partnerici samo kad joj je to prigodno, dok u drugoj partnerici pojašnjava da ne pristaje biti samo zabava.

Girl In Red u svojim tekstovima ide dalje od Hayley Kiyoko, čiji su tekstovi i glazbeni spotovi mahom pastoralni, jer uvijek posjeduju snažno erotičnu komponentu, ali svejedno koketiraju s klišejima, odnosno, ponavljaju opća mjesta ljubavnih pjesama stavljajući ih u lezbijski kontekst. Takve su pojave, naravno, poželjne i odlične za vidljivost lezbijske žudnje, međutim, teško da su opravdanje za osrednjost.

U konačnici, Girl In Red talentirana je kantautorica za koju se valja nadati da će nadići svoj kultni status i stvoriti nešto više od poqueerene heteronormativnosti.

* Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.