I treći mjesec ove godine bio je prepun zanimljivih izdanja. Donosimo crtice o najznačajnijim, žanrovski raznorodnim, većinski queer albumima.

Mannequin Pussy – I Got Heaven

Četvrti album američkih rokera donosi izvrstan, svježi alternativni rock zvuk te spoj punkerske energije i gotovo opsesivne žudnje. Naslovna pjesma odbija bilo kakve religijske okove ljubavi i empatiji među ljudima, sjetna "Loud Bark" poigrava se sa strašću u romantičnim odnosima, dok shoegazy "Nothing Like You" izgara u želji za objektom svojih osjećaja. Pomiješan s par kratkih, hardcore punk komada, "I Got Heaven" uzbudljiv je, zreo album s lijepim balansom ljutnje i senzualnosti.

Sheer Mag – Playing Favorites

Treći je album američkih rokera Sheer Mag feelgood, zabavna ploča koja, nažalost, ne nudi ništa novo u odnosu na njihova prethodna izdanja. Preproduciran zvuk i vokal iznova prepakiraju hard rock 70-ih, a zajedno s njime i atavističku rokističku vibru. Čak i kad dolaze od moćne frontmenice poput Christine Halladay, rock klišeji o vožnjama u kombiju, starinskim klasicima i prolaznim romansama odišu duhom vremena koje je sasvim zasluženo prošlo.

Yard Act – Where's My Utopia?

Drugi album jednog od najuzbudljivijih novih rock bendova suočava se s teškom istinom – postizanje sna o sviranju u uspješnom bendu i slava ne rješavaju nikakve osobne probleme – ako išta, donose ih još. Dok je album prvijenac "The Overload" bio bliži post-punku i eksplicitnije političan, "Where's My Utopia?" poučen iskustvom snažnije miješa osobno i političko – "Petroleum" propituje konzumeristički zahtjev za zabavom i nemanje prava na loš nastup, "The Undertow" se pita kako pomiriti sebičnost posla glazbenika s obiteljskim životom i kapitalizmom glazbene industrije, dok se "Grifter's Grief" suočava sa suučesništvom u globalnom zatopljenju. Glazbeno donosi i raznolikiji zvuk – popičniji, plesniji i melodiozniji s diskoidnim bas linijama, svježim beatovima i pamtljivim refrenima. Izvrstan, plesno kontemplativan nastavak vrlo perspektivne karijere.

Pissed Jeans – Half Divorced

Američki rokeri na svojem su šestom albumu i dalje vjerni teškom zvuku koji spaja noise i punk, no ponešto je manje svjež i dinamičan od onog na izvrsnom prethodniku "Why Love Now". Slično je i s tekstovima koji zadržavaju društvenu kritičnost i satiru, no na pomalo prvoloptaški način, za razliku od Why Love Now gdje su vrhunski ismijali patrijarhat i toksični maskulinitet. Sve u svemu, ugodna energetska bomba kojoj nedostaje malo dovitljivosti.

Tierra Whack – World Wide Whack

Mlada američka hip hoperica prije šest godina oborila je s nogu kritiku i publiku svojim mikstejpom "Whack World", skupom od petnaest jednominutnih snolikih vinjeta i popratnim videouratkom za svaku. Na "World Wide Whack" petnaest pjesama traje 37 minuta i istodobno zadržava duhovitost i neformalnost skica s mikstejpa, ali i dokazuje da Whack ne gubi zaigranost i autentičnost na duljim skladbama. Štoviše, osim što duhovito portretira svakodnevne scene poput pjevanja pod tušem ("Shower Song") ili žudnje za time da je netko odvede u kino ("Moovies"), Whack kroz humor progovara i o teškim temama poput depresije ("Difficult") pa čak i samoubojstva ("Two Night"), gdje se poigrava s konotacijom riječi suicide sa sportskom vježbom sprintanja. Fantastičan istovremeno lagan i težak r'n'b rap biser.

Ariana Grande – eternal sunshine

Sedmi album pop superzvijezde obilježen je velikom medijskom hajkom. Nakon razvoda od agenta za nekretnine Daltona Gomeza i optužbi da je uzrokovala raspad braka svojeg novog partnera Ethana Slatera, Grande tu famu, kao i negativne komentare na njezin izgled, uzima u svoje ruke i staje joj na kraj. Grande ne ulazi u ulogu žrtve niti se pokušava objasniti, naprosto nas provodi kroz svoje osjećaje nakon rastave i upoznajući novu osobu, pitajući pritom prigodno: "Why do you care so much whose d*** I ride?" Glazbeno album je kompaktna, ali i podosta monotona kolekcija midtempo, podatnih pjesama koje su svejedno odlično rezonirale s publikom.

Kim Gordon – The Collective

Basistica raspuštenih Sonic Youth i multitalentirana umjetnica Kim Gordon na novom albumu spaja trap beatove i režeće industrial gitare preko kojih recitira struje svoje svijesti stvarajući napetu, neurotičnu atmosferu. Gordon se ne trudi rimovati i prilagoditi hip hop estetici, već širi njezine zvukovne mogućnosti svojim usporenim, slobodnim flowovima u koje, unatoč apstraktnosti, uspijeva utkati kritiku fragilne muževnosti. Nevjerojatna glazbenica koja sa svojih 70 godina i dalje uspijeva biti među najinovativnijim, najinspirativnijim figurama pop kulture.

 

 

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.