Kanadski lezbijski film Below Her Mouth stravično je idealiziran prikaz ljubavi zavodljive androgine građevinarke i modno osviještene lezbijke u ormaru. No, krivnja za konvencionalnu radnju može se pripisati jednom drugom lezbijskom liku.

Dallas je seksi, androgina, plavokosa, plavooka zavodnica. Krovopokrivačica je. Tim se poslom bavi jer žene vole krovopokrivači(ce) because they strip 'em and nail 'em all day long. Dallas je toliko kul da svoje one night standove i ne pokušava izbaciti iz stana, već im samo ostavi rezervne ključeve. Hoda gola po kući, a ponekad odjene i sportski grudnjak. Nedavno je nabavila novi strap-on.

Barbarski lezbo šarm

Dok jednog dana postavlja izolaciju na krovu, u oko joj upada zgodna, ženstvena susjeda Jasmine. Jasmine je zaručena, ali odmah pada na Dallasin barbarski lezbo šarm. Dok Dallas čekića, Jasmine se, uz zvukove Dallasina vještog rukovanja građevinskim alatima, zadovoljava u kadi pokraj prozora. Iste se večeri poljube. Sutradan već spavaju zajedno.

Treba li nabrojiti još spoilera da se uoči kako je sve u vezi s Below Her Mouth potpuno pogrešno?

Imperativno je samo prikazati što više što uvjerljivijih seksualnih scena kako bi pokazali svijetu tko su lezbijke i kako one to rade, nesvjesni da pravi portret lezbijke nikako ne može isključivati druge aspekte njezine osobnosti

Radnja filma toliko je gadljivo idealizirana da je naprosto negledljiv. Ironično, seksi švedska građevinarka, nenormativna žena koja je svojim alatom u dva i po poteza razbila Jasminin ormar zapravo je totalni lik iz Disneyjeve bajke.

Jedino adolescentice, ili lezbijke tinejdžerice duhom, mogu pasti na narativ o promiskuitetnoj Vikingici koja zbog jedne modne urednice, potencijalno kućanice, koja potiskuje svoju seksualnost, napušta svoju karijeru zadovoljavanja striptizeta u barovima. Potpuno je uvjerljivo da žene kao kruške padaju na zavodljivo žvakanje žvakaće gume prednjim zubima; zna se da to senzualno izvode samo seksi lezbijke i osobe s loše zalijepljenom zubnom protezom.

Enormna količina eksplicitnih scena seksa

Jedino što ovaj film čini posebnim jest enormna količina dosta eksplicitnih scena seksa, što, dakako, samo po sebi i nije neka vrlina. Naravno, Dallas, dominantna, iskusna lezbijka uvijek je ta koja pruža zadovoljstvo neiskusnoj Jasmine koja je, dakako, potpuno raspamećena Dallasinim vještinama. Ukratko, Below Her Mouth djeluje više kao produljena verzija glazbenog spota Rolling Stonesa negoli ozbiljan film.

Međutim, teško je okriviti bilo redateljicu April Mullen, bilo scenaristicu Stephanie Fabrizi, a zasigurno ne ni glavne glumice Eriku Linder i Natalie Krill koje su simpatične i zaista prirastu srcu. Okriviti treba Ilene Chaiken, kreatoricu The L Worda i lika Shane McCutcheon.

Androgina lezba zavodnica koja može povaliti svaku ženu postala je arhetipski lik lezbijskog imaginarija. Svaka queer žena koja u sebi osjeti imalo androginosti (de-)evoluira u novu vrstu – wannabe Shane.

Jedino adolescentice, ili lezbijke tinejdžerice duhom, mogu pasti na narativ o promiskuitetnoj Vikingici koja zbog jedne modne urednice, potencijalno kućanice, koja potiskuje svoju seksualnost, napušta svoju karijeru zadovoljavanja striptizeta u barovima

Wannabe Shane pristupit će vam sa superiornim, zavodničkim osmijehom, odjevena u potkošulju, najčešće bez grudnjaka, i hudicu, s rukama u džepovima kojima suptilno gura hlače prema dolje kako biste bolje osjetili sirenski zov njezinog međunožja, pogladit će bradu kako biste vidjeli njezin srebrni prsten koji je jamstvo da prstima može pružiti golemo seksualno zadovoljstvo i dokrajčiti vas pick up lajnom koja reflektira njezinu svjetsku bol prekrivenu slojevima piva i seksa.

Wannabe Shane svoj je vrhunac vjerojatno dosegnula s Kristen Stewart. Od nespretne, živčane tinejdžerske zvijezde prometnula se u glavnu holivudsku zavodnicu, prototipičnu Shane kojoj svaka nova djevojka pokaže što je prava ljubav, vjerojatno dok ne iskušaju sve poze, nakon čega je prekid neizbježan.

Zadovoljština za monogamne lezbijke koje misle da se zločeste djevojke mogu "popraviti"

Ako je Daniel Craig bio kontroverzni plavi Bond, onda je Dallas plava Shane, ali ne bilo kakva Shane – ona pripitomljena.

Jer što su lezbijke više željele nego da Shane i Carmen budu zajedno? Kad je sirota DJ-ica ostala sama pred oltarom, lezbijke diljem svijeta namočile su kokice suzama i prisegnule na osvetu. Nema stajanja dok se sve Shane ovoga svijeta ne privedu pravdi. I napokon, ostavši s Jasmine, Dallas okajava grijeh svoje pramajke i daje zadovoljštinu monogamnim lezbijkama koje misle da zločeste djevojke postoje i da ih se, uz to, može i popraviti.

Napokon se lezbijke pravednice mogu maziti u krevetu grleći plišanu koalu, zamišljajući idilične prizore iz filma gdje se Dallas i Jasmine ljube na plaži ili na kiši, sigurne da je takvo što moguće jer ako se pojavilo na filmu, mora postojati.

Wannabe Shane pristupit će vam sa superiornim, zavodničkim osmijehom, odjevena u potkošulju, najčešće bez grudnjaka, i hudicu, s rukama u džepovima kojima suptilno gura hlače prema dolje kako biste bolje osjetili sirenski zov njezinog međunožja

Ipak, u obranu njegovih autorica, Below Her Mouth nije nikakva užasno osmišljena iznimka od prosjeka lezbijskih filmova. Dapače, nedostatke od kojih pati dijeli s 90% produkcije toga žanra opsjednutog redukcionizmom. Nevažna je pozadina likova, druge društvene uloge koje igraju, odnosi s drugima, njihovi interesi; inzistira se na seksualnosti pa se sva kompleksnost i slojevitost identiteta svodi na tek jedan od njih – lezbijstvo.

Imperativno je samo prikazati što više što uvjerljivijih seksualnih scena kako bi pokazali svijetu tko su lezbijke i kako one to rade, nesvjesni da pravi portret lezbijke nikako ne može isključivati druge aspekte njezine osobnosti.

Dok ne dobijemo ženu, lezbu, kraljicu, lezbijska filmska produkcija nema osobite perspektive.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.