Queer punk dvojac PWR BTTM do prije nekoliko mjeseci bio je jedan od najpopularnijih queer bendova u usponu. Queer zajednica prihvatila ih je kao lučonoše indie rock glazbe, ali i ikone borbe protiv rodne binarnosti. Sve je bilo spremno za novi skok u njihovoj karijeri izdavanjem drugog albuma Pageant, koji je pobrao mahom pozitivne kritike. No, sve se promijenilo kad je član benda Ben Hopkins optužen/a* za seksualno uznemiravanje.

Optužbe o neprikladnom seksualnom ponašanju proširile su se nekoliko dana prije objavljivanja Pageanta u zatvorenoj grupi na Facebooku, a potom su procurile i na Twitter.

Počelo je svjedočanstvom jedne djevojke o tome kako ju je Hopkins prisiljavao/la na seks dok ju je vozio/la kući nakon koncerta. Djevojka je vrlo brzo primila mnogo poruka žrtava sa sličnim iskustvom koje je pretvorila u anonimne postove i objavila na društvenim mrežama.

Otkazana turneja, raskid ugovora...

Ben Hopkins i Liv Bruce izjavili/e su da su šokirani/e optužbama i zamolili/e su osobe koje su proširile glasine da se jave na mail adresu kojom će upravljati nepristrani medijator kako bi porazgovarali o onome što su oni shvatili kao nasilno ponašanje. Javnost je takav potez veoma loše primila, smatrajući da to nije procedura kakvu se u ovakvim slučajevima treba primjenjivati.

No, čini se kako su glasine o problematičnom ponašanju počele i ranije. Postoji sumnja da je drugi član/ica benda, Liv Bruce, ranije također znao/la za optužbe, ali je odlučio staviti karijeru ispred nasilničkog ponašanja.

Bend T-Rextasy koji je bio predgrupa na koncertima PWR BTTM-a tvrdi da nije iznenađen optužbama. Izjavili su da su im fanovi PWR BTTM-a u prošlosti prišli nakon koncerta i upozorili ih na Hopkinsovo nasilničko ponašanje, ali su ih zamolili da njihova pritužba ostane u tajnosti.

U vrlo kratkom roku, T-Rextasy i još nekoliko bendova otkazali su turneju s PWR BTTM-om, njihova izdavačka kuća Polyvinyl raskinula je s njima ugovor i povukla novi album s polica, obećavši svim fanovima povrat novca, a njihova je glazba maknuta je i s velikog broja streaming servisa.

Grijesi iz prošlosti

Ovakva žustra reakcija izdavačkih kuća gotovo pa je presedan. Mnogi su bendovi i prije bili optuživani za seksualno nasilje, no albumi im nisu povučeni s tržišta niti im je reputacija znatnije zamrljana.

Razlog nestanku PWR BTTM-a s interneta valja tražiti unutar same queer zajednice. Jedna od glavnih vrijednosti koju queer zajednica želi promovirati jest sigurnost – ona pokušava biti sigurnim mjestom za sve svoje pripadnike pa sama sumnja da se netko koristi inkluzivnošću zajednice za vlastite amoralne pobude zahtijeva brzu reakciju članova kako bi održali vlastiti legitimitet. Nije ni čudo da se publika usredotočila na licemjerje dvojca.

Bend koji zagovara rodnu ravnopravnost i uključivost do te mjere da se na sebe referiraju rodno neutralnim zamjenicama i da na njihovim koncertima postoje toaleti bez rodnih oznaka kako bi se sve osobe osjećale ugodno, preko noći je postao izdajnik svojih vlastitih principa. Isti onaj bend koji je uskliknuo: "Queer je nepobjediv", kad je Donald Trump došao na vlast, koristi se, moguće, svojim statusom kako bi tu istu zajednicu uznemiravao.

Dodatnu sjenu na Hopkinsa bacaju i njegovi/njezini grijesi iz prošlosti koji su isplivali lani. Na internetu se, tako, pojavila fotografija na kojoj pozira pored kukastoga križa, za koju se ispričao/la uz riječi da je tada bio glupi klinac.

hopkins_k

 

 

Glazba se vraća na internet, ali šteta je počinjena

No, uz to što je PWR BTTM uvijek inzistirao na stvaranju sigurnog mjesta za queer osobe, nastojanje kojem ovakve optužbe, ako su istinite, oduzimaju svaki legitimitet, šteta za bend veća je i utoliko što se velik dio njihove privlačnosti publici sastojao u njihovom vizualnom ekscesu. Nastupanje u haljinama i nošenje šminke toliko je povezano s njihovom glazbom, i u percepciji publike i u njihovim vlastitim strategijama oglašavanja, da je naprosto nemoguće odvojiti autora od djela i nastaviti slušati glazbu bez obzira na biografiju izvođača.

Gotovo nitko sada ne uspijeva slušati stihove poput There are men in every town who live to bring you down/Make themselves feel bigger making you feel small bez svojevrsnog ironijskog odmaka. Dio glazbenih kritičara ističe da je flambojantnost nastupa PWR BTTM ionako uvijek prekrivala njihovu površnost i činjenicu da njihov ležeran pristup queer problematici poprilično uglačava sliku queer iskustva i oduzima mu nijansiranost.

Čini se da će se glazba PWR BTTM-a vratiti na internet – njihov debitantski album Ugly Cherries već se može poslušati, a Polyvinyl će bendu prepustiti prava na Pageant, nakon čega će se i on vratiti na streaming servise. Ipak, šteta je počinjena. Čitav je slučaj veoma zbrkan i nejasan, no zanimljiv je s različitih aspekata.

Jedna strana problema o kojoj se rijetko pisalo jest potencijalna mizoginija – veoma je neobično da su potpuno slučajno većina Hopkinsovih navodnih žrtava žene. Vrijedi vidjeti kako će se ovaj slučaj razriješiti, no kako god bilo, u ustima queer zajednice ostao je gorak okus. Svakako je veoma neugodno kada se ikona queer borbe koja se izrugivala mačističkim klišejima posklizne upravo na najstarije rock stereotipe.

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Crolova Petica

Ova stranica koristi web kolačiće. Neki od kolačića koje koristimo su neophodni za rad dijelova stranice. Ukoliko ne želite instalirati kolačiće s ovih stranica, možete nastaviti pregledavati stranice bez klikanja na "Prihvaćam kolačiće", kolačići se neće instalirati.