Centar za građanske inicijative Poreč Pravobraniteljici za ravnopravnost spolova prijavio je seksističku reklamu tvrtke Electrolux, pod nazivom "Svaka ljepotica zaslužuje svoju zvijer", radi poticanja i promocije tradicionalnih patrijarhalnih stereotipa koji se vežu uz žene. Pravobraniteljica Višnja Ljubičić izdala je preporuku Electroluxu zbog korištenja spolnih stereotipa i seksizma u reklamnoj kampanji, te odredila da je u roku od 30 dana obavijeste o poduzetim mjerama.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić je u preporuci koju je uputila Electroluxu, zbog reklamne kampanje "Svaka ljepotica zaslužuje svoju zvijer", zaključila "kako se reklamna kampanja oslanja na spolni stereotip koji se temelji na tradicionalnoj podjeli rodnih uloga prema kojoj je usisavanje (kao dio kućanskih poslova) posao žene", doznajemo iz Centra za građanske inicijative Poreč.

Stoga je Pravobraniteljica Ljubičić uputila preporuku Electroluxu u kojoj, među ostalim, navodi "da prilikom kreiranja i odobravanja reklama kojima se oglašavate radi promocije svojih proizvoda i usluga vodite računa o zakonskim odredbama te o načelu ravnopravnosti spolova kao ustavne vrednote, imajući na umu da su seksizam i spolni stereotipi jedna od velikih prepreka u postizanju pune ravnopravnosti spolova".

Također je uputila Electrolux kako ima 30 dana da Pravobraniteljicu obavijesti o poduzetim mjerama i radnjama, sukladno njenoj preporuci.

Pravobraniteljica Electroluxu: "U reklamnoj kampanji koristite spolne stereotipe i seksizam"

Pravobraniteljica Ljubičić je istaknula i kako izabranim sloganom "Svaka ljepotica zaslužuje svoju zvijer" predmetna reklamna kampanja "jasno daje do znanja da je reklamirani proizvod namijenjen ženama", te kako je istovremeno žena i tekstom "izlikom prikazana u kontekstu u kojem se ističe njezin fizički izgled - ljepota - karakteristika koja se jako često iskorištava u reklamnim kampanjama.

Budući da rodno neutralan proizvod - usisavač - povezujete isključivo s jednim spolom, ženama, te da samo jedan spol, ženski ističete kao onaj koji zaslužuje Vaš proizvod temeljem fizičkog izgleda, u reklamnoj kampanji koristite spolne stereotipe i seksizam".

Napomenula je i kako se takva praksa oglašivača mnogim međunarodnim dokumentima smatra jednom od velikih prepreka za postizanje pune ravnopravnosti spolova, te dodala.

"U Izvješću Odbora za prava žena i ravnopravnost spolova Europskog parlamenta se navodi da su rodni stereotipi u oglašavanju jedan od nekoliko čimbenika koji imaju velikog utjecaja na napore koje društvo čini u smjeru rodne ravnopravnosti. Taj utjecaj je veći stoga što mnogi/e nisu svjesni/e načina na koji na nas utječu sveprisutne slike koje nas okružuju.

Ne reklamiraju se samo proizvodi već i određene vrijednosti

Naglašavam da se putem reklamnih kampanja ne reklamiraju samo proizvodi, kao što je u slučaju Vaše kampanje to usisavač, već i određene vrijednosti, koncepti, ideje vezane uz to tko je vrijedan i zbog čega, tko i zbog čega zaslužuje reklamirani proizvod i sl.", navodi se u preporuci.

Stoga je Pravobraniteljica Ljubičić u svojoj preporuci Electroluxu skrenula pozornost da ovakvom reklamnom kampanjom podržavaju "spolne stereotipe o ženama kao kućanicama i o ženama kao osobama koje se vrednuju temeljem fizičkog izgleda, a čime perpetuirate tradicionalnu i patrijarhalnu podjelu rodnih uloga koja nije sukladna načelima ravnopravnosti spolova".

Preporučila im je da u reklamnim kampanjama vode računa o zakonskim odredbama i načelu ravnopravnosti spolova kao ustavnim vrednotama, jer je "svaki društveni čimbenik dužan u svom području učiniti sve kako bi se poštovala načela ravnopravnosti spolova i uklonila praksa koja predstavlja prepreku za ostvarivanje jednakih mogućnosti, jednakog statusa i jednake vidljivosti muškaraca i žena u svim područjima javnog i privatnog života."

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.