Svake se godine 11. listopada u svijetu obilježava Međunarodni dan izlaska iz ormara (Coming Out Day), a ovogodišnjem se pridružuje i IKEA Hrvatska.

Kao tvrtka koja nastoji promicati ravnopravnost u svom djelovanju, IKEA ove godine želi skrenuti posebnu pažnju na probleme s kojima se u svojim obiteljima i okolini susreću LGBTIQ osobe tijekom autanja, odnosno otkrivanja vlastite seksualne orijentacije i identiteta.

Tim su povodom u ponudu uvrstili okvir za fotografije sa simboličnom porukom – OQUEER. Naime, postavljanjem obiteljske fotografije u OQUEER, roditelji šalju poruku svojoj djeci da će im biti uvijek podrška, bez obzira na to koga vole.

"IKEA je humanistička tvrtka i za nas je ravnopravnost važno ljudsko pravo. Zato u povodu Coming Out Daya želimo dodatno pokazati svoju opredijeljenost prema snažnijoj uključivosti svih LGBT+ osoba i većoj ravnopravnosti u društvu. Istovremeno, zalažemo se i za ravnopravnija radna okruženja, pa tako IKEA pruža jednake mogućnosti u zapošljavanju i razvoju osobama svih seksualnih orijentacija i rodnih identiteta, osiguravajući svojim Kodeksom ponašanja da na radnom mjestu nema diskriminacije, uznemiravanja i neprijateljstva", istaknula je Mirta Pađen Lee, menadžerica za ljude i kulturu u tvrtki IKEA Hrvatska.

Prihodi idu u rad psihološkog savjetovališta za LGTBIQ osobe

Kupnjom OQUEERA u robnoj kući IKEA Zagreb, od 11. do 25. listopada, građani mogu podržati rad psihološkog savjetovališta Udruge Iskorak koje pruža pomoć LGBTIQ osobama i njihovim roditeljima.

"Udruga Iskorak promiče i štiti ljudska prava, a osobito prava LGBT+ osoba. U sklopu Udruge djeluje i psihološko savjetovalište gdje je moguće dobiti besplatne savjetodavne usluge što uključuje i razgovore vezane uz coming out proces za LGBT+ osobe, njihove roditelje i članove obitelji. Zahvaljujemo tvrtki IKEA što je prepoznala naše napore i odlučila nas podržati te pozivamo sve sugrađane da simboličnom donacijom podrže naš daljnji rad", istaknula je Renata Debartoli, psihologinja udruge Iskorak.

Obilježavanje Međunarodnog dana izlaska iz ormara i zalaganje za uključivost LGBTIQ zajednice dio je šireg IKEA pristupa Raznolikost & Uključivost. U sklopu tog pristupa, IKEA se kontinuirano i sustavno zalaže za rodnu ravnopravnost i podržava ranjive skupine, poput žrtava obiteljskog nasilja.

IKEA je prva prikazala gej par u reklami

IKEA je jedna od svjetskih tvrtki na kojoj se lako može vidjeti progres u zalaganju i promicanju ljudskih prava. Još 1994. prikazala je gej par u sferi komercijalnog oglašavanja.

Posljednjih godina na Međunarodni dan protiv homofobije, bifobije i transfobije (IDAHOBIT) koji se obilježava 17. svibnja, IKEA redovito podiže zastave duginih koja ispred svojih trgovina diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj.

Ove je godine na taj dan u Kanadi predstavila kampanju u kojoj su se pojedinci iz zajednice našli na konceptnim kaučima nadahnutima različitim identitetima te su na njima podijelili svoje ljubavne priče.

U Australiji je uz već postojeće znakove za parking koji prikazuju heteronormativnu obitelj dodala i simbole istospolnih parova s djecom. U švedskoj inačici kataloga 2016. je prikazan gej par uz slogan "Svi su domovi stvoreni jednakima." Još jedan gej par pronašao se u ruskoj inačici kataloga, ali je zbog pritiska javnosti i etiketiranja da se radi o gej propagandi ubrzo uklonjen. OQUEER nije prvi proizvod kojemu je cilj osnažiti LGBTIQ zajednicu – prije njega je u ponudu došla njihova klasična torba za kupovinu, ali u duginim bojama.

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.