Nakon izvrsne prve sezone britanske kostimirane drame utemeljene na dnevnicima poduzetne, karizmatične i progresivne devetnaestostoljetne lezbijke Anne Lister, ako ju tako anakrono možemo nazvati, druga sezona donosi nevjerojatno razočaranje.

Nakon hepienda na kraju prve sezone u kojem su Anne Lister i nježna Ann Walker sklopile bračne zavjete, druga sezona BBC-jeve i HBO-ove koprodukcije neobjašnjivo je loša. Karizmu Anne Lister, njezino zagovaranje prkosa prema društvenim konvencijama i peripetije s Adney, kako svoju ljubav u ovoj sezoni zove, zamijenilo je devet epizoda punih zemljišnopravnih trivijalnosti.

Sezona opterećena tričarijama

Pregovori o podjeli imanja s ostatkom obitelji Walker, planovi o proširenju rudnika, nacrti ambicioznog hotela i kasina, renovacija Shibden Halla; sve su to tričarije kojima je opterećena druga sezona Gentleman Jacka koja na trenutke podsjeća na viktorijanske Lovce na nekretnine.

Samo se tangencijalno, odnosno, onda kad je to odjednom za radnju važno, bavi društvenim odnosom prema neformalnoj zajednici u kojoj dvije žene žive, najčešće kroz negativni odnos obitelji Ann Walker prema njihovu partnerstvu koji je više povezan s novcem nego lezbijstvom kao takvim. Žalosno je što je u ovoj sezoni, osim nepodnošljive obitelji Ann Walker na čelu s prefriganim kapetanom Sutherlandom, glavni negativac Anne Lister. Dok nas je prva sezona tjerala da navijamo za ljubav gospođica Lister i Walker, u drugoj sezoni nemamo nikakvih osnova za empatiziranje s gospođicom Lister.

Na početku doznajemo da i dalje uopće nije sigurna voli li gospođicu Walker, tijekom sezone sve je jasnije da joj je glavni interes njezino bogatstvo, no sve izokreće u vlastitu korist pa gospođicu Walker napada i inzistira da mora biti sigurna u njihov odnos.

Sve je to popraćeno dramatičnim prešetavanjem, grotesknim izrazima lica i patetičnim pisamcima. Ipak, najgore je od svega rušenje četvrtog zida pogledima Anne Lister u kameru kojima svoje manipulacije pokušava prenijeti i na gledatelje koji bi se trebali poistovjetiti s njezinim izrabljivačkim namjerama.

Gledanje lišeno gotovo svakog užitka

Uz to, najiritantniji dio sezone jest nepokolebljiva podrška Anne Lister za torijevsku stranku. Ona ista mondena gospođica Lister koja se bavi arheologijom, matematikom, industrijom, medicinom i nameće nove društvene trendove daje svoju podršku najregresivnijem dijelu društva, čime se pokazuje kao aristokratkinja nezainteresirana za stvarni društveni napredak.

U takvom scenariju najlakše je suosjećati s likovima koje Anne Lister drži toliko manje zanimljivima od sebe. Iako je poglavito riječ o gospođici Walker koja se i u ovoj sezoni pokazuje kao lik koji posjeduje dubinsko shvaćanje svijeta oko sebe i djelatnu moć koju nikad ne uporabi do kraja, do izražaja dolazi i drugotni status Listerine sestre Marian.

U dramatičnoj sceni nad grobom novorođenčeta, Anne Lister lamentira kako je okružena nesposobnjakovićima, ali ne uviđa da je njezina obitelj nesposobnjakovića podržavala sve njezine istospolne odnose i financijske eskapade, dok je gospođica Lister bila spremna raskinuti sve odnose sa sestrom samo zato što se htjela udati za trgovca.

Sve u svemu, druga sezona nije donijela gotovo nikakav užitak osim nekoliko pravedničkih trenutaka u kojima je obranjena zajednica Anne Lister i Ann Walker. Osim toga pratila je samo narcisoidne planove jednog sve kontroverznijeg lika. BBC traži partnera za još jednu sezonu koja po svemu viđenom može biti samo još gora od ove.

Najčitanije u tjednu

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.