Barokni portret ljubavnice kralja Charlesa II., koji je u 17. stoljeću napravila prva priznata engleska slikarica Mary Beale, a desetljećima se čuva u Muzeju Mimara, potaknuo je izložbu "Mary Beale: portret žene" s fotografijama Ivana Posavca devet žena koje su se u hrvatskoj javnosti istaknule svojim radom i kreativnošću. Izložbu možete razgledati do 5. listopada.

Uz portret ljubavnice engleskog kralja, vojvotkinje Louise Renee de Penancoet de Keroualle, na izložbi otvorenoj proteklog petka u Muzeju Mimara, postavljene su fotografije koje je Ivan Posavec, jedan od ponajboljih hrvatskih majstora portretne fotografije, snimio u baroknom stilu. Na njima su aktivistkinja za ljudska prava Emina Bužinkić, novinarka Elizabeta Gojan, kustosica Iva Koerbler, glumica i ravnateljica kazališta Mala scena Vitomira Lončar, novinarka Barbara Matejčić, aktivistkinja i predsjednica organizacije B.a.B.e Sanja Sarnavka, glumica, Doris Šarić Kukuljica, plesačica i koreografkinja Ana Kreitmeyer te snimateljica i redateljica Eva Kraljević.

Leila Mehulić, koja je uz Niku Pavlinek, kustosica izložbe kaže kako joj je bio zanimljiv kontrapunkt između dviju žena, iz vremena Engleske 17. stoljeća, vojvotkinje i njezine portretistice te suvremenih modela koje "ustrajno, dosljedno i glasno izražavaju svoje stavove". 

Objasnila je da, nakon što je dobila zadatak da osmisli izložbu vezanu uz to barokno djelo, nije željela samo izložiti sliku s popratnim tekstovima, već ga staviti u suvremeni kontekst. "Zajednička nit izložbe je odnos javnog i privatnog, onog što se prikazuje u javnosti, a što se skriva između četiri zida. Mary Beale i vojvotkinja bile su žene koje su svoje intimno lice skrivale od očiju javnosti jer njihovo doba nije bilo sklono ambicioznim ženama", napomenula je.

 

Fotografirane žene sa slikom koja je nadahnula izložbu povezuje ogrlica kakvu je nosila vojvotkinja, te autorov pokušaj naslućivanja i rekreiranja položaja ruku, važnog elementa baroknih portreta, koji na slici nije vidljiv. Za Posavca, koji je poznat po originalnosti i razigranosti i ima veliko iskustvo u reporterskim i komercijalnim fotografijama te bogati intimistički opus, bio je izazov podvrgnuti se kanonu barokne slike i gabaritima specifične nadrudžbe za izložbu u Mimari. 

"Bio sam u dilemi kako kako pristupiti temi unutar zadanog okvira, pa sam odlučio zamoliti žene koje sam snimao da pokušaju interpretirati sliku Mary Beale svojim licem i stavom, a ja sam bio nepristrani promatrač", kazao je Posavec.

Po njegovim riječima, fotografija je stvarnost i najčešće služi za identifikaciju, no ljudi često žele biti neprepoznatljivi i razočarani su kada vide kako uistinu izgledaju, dok on voli fotografiju koja je istina i, koliko je god mogao tijekom svoje karijere, pokušavao je ne podilaziti u tom smislu.

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

apvili baner
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.