"Bliski odnosi, velike udaljenosti i nove tehnologije", izložba fotografija i videozapisa libanonskih umjetnica Lare Tabet i Rande Mirza otvorena je u ponedjeljak navečer u galeriji Praktika splitskog Doma mladih.

"Umjetnice prepoznaju da se naši odnosi mijenjaju pod utjecajem novih medija i društvenih mreža, štoviše, da se odnosi više ne mogu razvijati bez virtualne komunikacije. Kakav je odnos između ove dvije umjetnice i kakva će njihova veza biti ovisi i tome kakva je fotografija koju su načinile jer tijelo ne postoji više samo u realnom, nego i u virtualnom svijetu. Kako se u tom svijetu razvijaju romantični odnosi i seksualne želje između dvije žene, koliko sam medij svojom estetikom definira te odnose i sjećanja teme su koje Lara Tabet istražuje u svom radu. Njihova se veza razvija i kad su fizički daleko ali ovisi o Twitteru, fotografiji, Facebooku, Instagramu. Ovom izložbom pretvaraju osobno u javno pa tako i nas osvještavaju da nam danas odnosi ovise o virtualnoj komunikaciji i vizualnoj kulturi", pojasnio je za Crol.hr Tonči Kranjčević Batalić, kustos izložbe.

Evo što je o fotografskom projektu "Kodirana veza" zapisala Lara Tabet:

"Jeanne i Moreau, dvije žene fotografkinje u vezi su na daljinu i njihova komunikacija se oslanja uglavnom na digitalnu tehnologiju: Facebook, FaceTime, Instagram, e-mailove, WhatsApp, Skype... Njihova je jedna od mnogih ljubavnih priča koje se danas razvijaju usprkos geografskim udaljenostima. Tijekom protekle dvije godine autorice su privatno razmijenile brojne fotografije, videozapise, tekstualne i audio zapise. Estetika njihove komunikacije oblikovana je ograničenjima i mogućnostima medija koje koriste, kao i sigurnosti koju pruža intimni odnos. U području interneta spontanost i smjelost postaju glavne odlike. Tako je proizvedeni materijal intiman, zavodljiv, ležeran...

01

Kako zavodljiva snaga ekrana utječe na estetiku i diskurs? Ovaj rad je o romansi, zavođenju i seksualnosti. Kakav je odnos između virtualnosti, želje i mašte? Kako se redefinira pojam romanse? Ovaj rad je o transgresiji, homoseksualnost i ženstvenosti. Obje žene su fotografkinje i usmjeravaju objektiv jedna na drugu te na samu sebe, podređujući funkciju fotografa subjektivnoj dinamici. Reprezentacija ženskog akta tako je oslobođena od heteronormativnog pogleda".

02

O videoprojektu "Nadzor doma u Bejrutu" kaže:

"Godinu 2013. provela sam u inozemstvu, u New Yorku, daleko od svoje ljubavnice koja je ostala u našem stanu u Beirutu. Naši su odnosi uvelike ovisili o Skypeu, jer nam je omogućio da premostimo i urušimo geografsku distancu koja nas je razdvajala. Moja percepcija ljubavnice, te nova sjećanja koja su nastala, uvelike su diktirana estetikom softvera. Kao sam postajala svjesna kadriranja na Skypeu, počela sam tražiti od nje da miče svoju kameru na laptopu... U radu 'Nadzor doma u Bejrutu' koristim Skype kameru da iz New Yorka zabilježim svakodnevne aktivnosti ljubavnice u našem stanu u Bejrutu. Time estetiku nadzora prenosim na intimnost doma i na područje međusobnog pristanka. Postala sam fascinirana idejom nadzornih kamera jer se ona veže na kolektivnu memoriju, povijest i moć. Moje iskustvo s tim načinom snimanja snažno odražava moj odnos s domovinom i njen namjerno nemaran pristup vlastitoj povijesti i kontroli javnog i intimnog prostora".

Izložba čije je otvaranje bilo izuzetno dobro posjećeno realizirana je u sklopu programa "qIZLOŽBE" kolektiva queerANarchive uz financijsku podršku Ministarstva kulture i Grada Splita, a može se pogledati do 26. siječnja, svakog radnog dana od 20 do 24 sata.

Dodaj komentar


Security code
Osvježi

Crol.hr koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Kako biste saznali više, kliknite na Više informacija, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na OK
Više informacija Prihvaćam