Nastavak provedbe Cjelovite kurikularne reforme s istim timom i planom, donošenje Rezolucije o obrazovanju, građanski odgoj kao obavezan predmet, neki su od 22 zahtjeva o kojima će organizacije civilnog društva okupljene u GOOD Inicijativu zatražiti mišljenje političkih aktera uoči prijevremenih parlamentarnih izbora.

"U zadnjih sedam mjeseci obrazovanje je postalo tema o kojoj birači brinu, nadamo se da će i dalje tako biti, da će građani uzeti u obzir što političke stranke misle o obrazovanju", rekao je na konfreneciji za novinare Mario Bajkuša iz GOOD Inicijative.

Ulaganje u znanost nije trošak nego nacionalni strateški interes

Prvi i najvažniji zahtjev je donošenje saborske Rezolucije o obrazovanju, a od nove vlasti očekuje da to učini unutar šest mjeseci. Traže da ministar/ica znanosti dobiju status potpredsjednika Vlade, kako bi se na taj način pokazala politička volja da se provede Strategija obrazovanja i znanosti.

GOOD Inicijativa traži da se ulaganje u znanost poveća sa sadašnjih 4,2 na šest, odnosno sedam posto BDP-a do 2020., odnosno 2030., da se osigura poticajno okruženje za povlačenje europskih sredstava za reformu obrazovanja, stabilno proračunsko financiranje mjera poput pomoćnika u nastavi.

"Ulaganje u znanost ne smatramo troškom, to je nešto što u Hrvatskoj treba postati nacionalni strateški interes", kaže Bajkuša te navodi kako istraživanja pokazuju da se iznos uložen u znanost višestruko vraća. Također traže da se nastavi provedba Cjelovite kurikularne reforme (CKR) s istim timom i planom, te normativni i financijski ovir za njenu provedbu.

Građanski odgoj poseban obvezni predmet

"Tražimo da se u 60 škola u školskoj godini 2017./2018. eksperimentalno uvedu kurikulumi proizišli iz CKR", ističe Bajkuša i naglašava kako je važno pripremiti i usavršiti nastavnike za eksperimentalnu provedbu. Inicijativa traži da se "strateški postupno" građanski odgoj i obrazovanje uvode kao poseban obvezni predmet najmanje jednu godinu u osnovnoj te u srednjoj školi.

"Građanski odgoj ne smije biti alternativa vjeronauku", odgovara Emina Bužankić na razmišljanja iz saborskih rasprava da bi građanski odgoj trebao biti obvezni predmet za koji bi se mjesto našlo "jednostavnim isključenjem vjeronauka iz škole".

"Naš stav je da građanski odgoj treba biti predmet, a kad se propituje kako to učiniti u opterećenom sustavu, naša je pozicija da predmetnu struktutru treba revidirati", kaže Bužankić.

GOOD Inicijativa traži i demokratizaciju sustava upravljanja školama, zapravo da ravnatelji i resorno Ministarstvo ne budu jedini donositelji odluka, da se otvori prostor snažnijem participiranju učenika i roditelja kroz vijeća učenika i roditelja. Inicijativa za 1. rujna najavljuje debatu sa kandidatima za ministre obrazovanja.

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.